رأی دادگاه صهیونیستی به تخریب منازل صدها فلسطینی در قدس

رأی دادگاه صهیونیستی به تخریب منازل صدها فلسطینی در قدس
يکشنبه 25 فروردين 1398 - 13:25

دادگاه رژیم صهیونیستی در راستای همکاری با یک انجمن شهرک‌سازی، به تخریب منازل 500 فلسطینی در منطقه‌ای از قدس رأی داد.

العالم - فلسطین اشغالی

دادگاه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) درخواست تجدیدنظری را که تعدادی از اهالی قدس برای جلوگیری از تخریب منازلشان ارائه کرده بودند، رد کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «هاآرتص»، دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخریب منازل صدها فلسطینی را صادر و ادعا کرده، این منازل بر قطعه زمینی بنا شده که جمعیت شهرک‌سازی «العاد» قصد دارد برای طرح‌های گردشگری، ضمن پروژه موسوم به «غابة السلام» (جنگل صلح) با همکاری شهرداری قدس وابسته به رژیم صهیونیستی استفاده کند.

در ادامه این گزارش آمده، در منطقه مذکور 60 ساختمان وجود دارد که بیش از 500 فلسطینی در آن زندگی می‌کنند؛ منطقه مذکور میان «سلوان و ابوطور» قرار دارد و دریافت مجوز برای ساخت و ساز در آن بسیار مشکل است.

انجمن العاد به شکل غیرقانونی بر این منطقه مسلط شد و طی چند سال اخیر آن را به مرکزی برای جذب توریست تبدیل کرده است.

اقدامات انجمن العاد در مطنقه مذکور واکنش الازهر را در پی داشت؛ الازهر طی بیانیه‌ای درباره ادامه تلاش‌ها برای یهودی کردن قدس هشدار داد و حجم شهرک‌سازی بر اراضی فلسطینی در سایه «سیاست‌ سازماندهی شده این رژیم برای یهودی کردن اغلب شهرها و روستاهای فلسطینی» را مردود دانست.

الازهر تأکید کرد، اقدامات رژیم صهیونیستی «تعدی به حقوق ملت فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و نیز کنار زدن امیدها برای ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شریف» است.

پربیننده ترین خبرها