تهدید جانی علیه عضو مسلمان کنگره و منتقد ترامپ، افزایش یافت/ نکوهش اقدامات ترامپ علیه ایلهان عمر

تهدید جانی علیه عضو مسلمان کنگره و منتقد ترامپ، افزایش یافت/ نکوهش اقدامات ترامپ علیه ایلهان عمر
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 11:33

تارنمای هیل گزارش داد: «ایلهان عمر» نماینده دمکرات مسلمان از ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا می گوید از زمان انتشار ویدئویی ویرایش شده از حملات 11 سپتامبر در توئیتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با تهدیدهای فزاینده مرگ مواجه شده است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای هیل ارگان کنگره آمریکا، ترامپ به تازگی فیلمی را از تصاویر حملات 11 سپتامبر منتشر کرد که با بخش هایی از سخنان ایلهان عمر در لا به لای آن تلفیق شده بود.
عمر، یکشنبه شب در بیانیه ای به واکنش ها علیه او از زمان انتشار این ویدئو پرداخت و نوشت: از زمان توئیت عصر جمعه رئیس جمهور، با افزایش تهدیدهای جانی مستقیم مواجه شده ام که بسیاری از آنها به ویدئوی رئیس جمهور اشاره داشت یا به آن پاسخ می داد.
این نماینده کنگره افزود: لفاظی های خشونت آمیز و همه انواع سخنان نفرت انگیز در جامعه ما جایی ندارد، چه برسد به این که از سوی فرمانده کل قوا مطرح شود. ما همه آمریکایی هستیم و این مساله زندگی همه ما را به خطر می اندازد.
«نانسی پلوسی» رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفته که با مسئولان امنیتی در مجلس نمایندگان آمریکا درباره ارزیابی امنیتی وضعیت عمر و خانواده اش گفت وگو کرده است.
همکاران عمر از جمله «رشیده طلیب» دیگر نماینده زن دمکرات درباره حملات جمهوری خواهان به ایلهان عمر هشدار داده وگفته این حملات می تواند منجر به تحریک خشونت علیه این نماینده زن شود. منتقدان محافظه کار رشیده طلیب چنین اتهامی را رد کرده اند.
هفته گذشته یک سخنرانی از عمر در شورای روابط اسلامی آمریکا منتشر شد. وی در این سخنرانی گفته بود که برخی، همه مسلمانان را با هواپیماربایان حملات 11 سپتامبر یکسان می دانند.
ترامپ و برخی دیگر، از این سخنان عمر برای متهم کردن او به کم اهمیت نشان دادن حملات 11 سپتامبر استفاده کردند.
یک هفته پیش، یک مرد نیویورکی به اتهام تهدید به قتل ایلهان عمر بازداشت شد.
به گزارش ایرنا، ترامپ در این فیلم جنجال برانگیز بخشی از سخنان عمر را منتشر کرد که گفته بود «عده ای» کاری کرده اند.
در حقیقت عمر بعد از انتقاد از وضعیت دشوار مسلمانان بعد از حملات 11 سپتامبر و ترس و تبعیضی که با آن مواجه شده اند گفته بودچون برخی دست به کاری زنده اند مسلمانان در آمریکا متحمل دشواری هایی شده اند.
فیلم ترامپ انتقادهایی را به ویژه از سوی دموکرات ها برانگیخت و نانسی پلوسی ضمن نکوهش آن گفت خاطره 11سپتامبر موضوعی مقدس است و هر بحثی پیرامون آن باید با احترام همراه باشد.
وی همچنین از ترامپ به خاطر استفاده از تصاویر دردناک برای حمله سیاسی به یک نماینده مسلمان انتقاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها