سازمان ملل: مردم یمن از فقر، گرسنگی و بمباران هوایی می میرند

سازمان ملل: مردم یمن از فقر، گرسنگی و بمباران هوایی می میرند
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 19:27

مارتین گریفیتس -- نماینده سازمان ملل در امور یمن -- در گزارش خود به شورای امنیت گفت: مصیبت مردم یمن در دوره اخیر افزایش یافته است.

العالم - یمن

مارتین گریفیتس در نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی اوضاع یمن افزود: دو طرف، طرح استقرار نیروهای ناظر سازمان ملل متحد در الحدیده را پذیرفته اند.

وی ادامه داد: مردم یمن این ماه را در بدترین مخمصه گرفتار بوده اند. خوشحال هستم اعلام کنم که هر دو طرف اکنون جزئیات برنامه ریزی دقیق برای مرحله اول خروج نیروهایشان از الحدیده بر اساس توافق استکهلم را پذیرفته اند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با تشکر از هر دو طرف این درگیری اضافه کرد: اکنون ما با سرعت به سمت حل و فصل نهایی مسائل مربوط به مرحله دوم و وضعیت نیروهای امنیتی محلی حرکت خواهیم کرد.

گریفیتس با بیان اینکه در صنعا با عبدالمالک الحوثی رهبر انصار الله یمن دیدار داشته است، اظهار کرد: ما بار دیگر تایید او را در حمایت از اجرای توافق الحدیده شنیدیم. بگذارید روشن کنم که این اقدام به طور داوطلبانه انجام می شود و این نخستین خروج داوطلبانه نیروها در این درگیری طولانی خواهد بود.

گریفیتس خاطرنشان کرد: در صورت اجرای توافق استکهلم نیروهای درگیر از مواضعشان در الحدیده عقب نشینی خواهند نمود.

نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: مردم یمن از گرسنگی می میرند و بسیاری از کودکان از تحصیل محروم شده اند.

مارک لوکوک -- معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد -- نیز گفت که حملات هوایی، بیمارستان‌ها، مدارس و غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

لوکوک افزود که درخواستمان را از طرفهای درگیر برای توقف نبرد در یمن مجددا تکرار می نماییم.

معاون امور بشردوستانه سازمان ملل گفت که سازمان‌های بشردوستانه و بهداشتی با مشکلاتی در زمینه مقابله با انتشار وبا در یمن مواجهند.

لوکوک گفت که میلیون‌ها خانواده یمنی از فقر و تنگدستی و افزایش قیمت کالا در بازار رنج می برند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها