تغییر در ساختار ستاد مشترک نیروهای مسلح سودان

تغییر در ساختار ستاد مشترک نیروهای مسلح سودان
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 22:24

عبدالفتاح البرهان -- رییس شورای نظامی انتقالی سودان -- فرمان بازسازی ساختار ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح را صادر کرد و شماری از افسران بلندپایه را به رتبه سپهبدی ترفیع درجه داد.

العالم - آفریقا

سرلشگر احمد خلیفه الشامی سخنگوی ارتش سودان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام این خبر افزود که بر اساس این فرمان، سپهبد ستاد هاشم عبدالمطلب احمد بابکر به عنوان رییس ستاد مشترک، سپهبد ستاد محمد عثمان الحسین به عنوان معاون وی، سپهبد ستاد عبدالله المطری الفرضی به عنوان بازرس کل نیروهای مسلح و سپهبد ستاد آدم هارون ادریس به عنوان رییس اداره عملیات مشترک منصوب شدند.

براساس فرمان رییس شورای نظامی انتقالی سودان، شمار دیگر از فرماندهان ارتش سودان ترفیع و برخی از آنها بازنشسته شدند.

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته (۲۲ فروردین) به دنبال بیانیه ارتش این کشور که از سوی وزیر دفاع قرائت شد، تشکیل گردید. عوض بن عوف در این بیانیه، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان را از منصب خود برکنار کرد.

«عوض بن عوف» شامگاه روز جمعه، به دنبال اعتراض احزاب و گروههای سیاسی به ریاست او بر شورای نظامی انتقالی، از سمت خود استعفا داد و «عبدالفتاح البرهان» را به جانشینی خود معرفی کرد. با این حال تظاهرات و اعتراضات مردمی و احزاب به تشکیل شورای نظامی انتقالی کماکان ادامه دارد و آن‌ها خواستار تشکیل دولت غیر نظامی هستند.

شهرهای بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان است و تاکنون به برکناری البشیر از قدرت منجر شده است اما معترضان خواهان عزل تمامی عناصر نظام سابق هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها