نخستین نمایش هوایی جنگنده کاملا ایرانی کوثر در آسمان تهران

نخستین نمایش هوایی جنگنده کاملا ایرانی کوثر در آسمان تهران
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 09:37

هواپیمای جنگنده کاملا ایرانی کوثر برای نخستین بار در آسمان تهران نمایش هوایی داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

این جنگنده صبح امروز (سه شنبه) به همراه هواپیماهای جنگنده صاعقه، اف پنج و میگ 29 به منظور انجام نمایش و تمرین هوایی جهت آمادگی برای رژه روز ارتش (29 فروردین) از فرودگاه مهرآباد به پرواز در آمد.
جنگنده کوثر مرداد سال گذشته برای نخستین بار رونمایی و در آبان ماه خط تولید انبوه آن به بهره برداری رسید. این جنگنده پس از آذرخش و صاعقه سومین هواپیمای جنگنده ساخت ایران محسوب می شود.
هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل چهارم قرار داده است.
متخصصان صنایع هوایی توانسته اند تجهیزات الکترونیکی پیشرفته ای را برای این هواپیما، طراحی و نصب کنند و از دیگر قابلیت های این جنگنده نصب انواع موشک ها و بمب های مورد نیاز صحنه رزم بوده و به گونه ای طراحی و ساخته شده ‌‌که با دیگر تجهیزات و سلاح های ساخت داخل سازگاری کامل دارد.
این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید است که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.
ارتقای توان رزم و آموزش خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بومی سازی سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته نسل چهارم، سامانه های مکانیکی و هیدرولیکی و موتور بومی از ویژگی های برتر جنگنده کوثر هستند.
به گزارش ایرنا، مدیران وزارت دفاع بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل چهارم، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره گیری از رایانه محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبانان( HUD ) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات را از دیگر ویژگی های برتر کوثر بر شمرده اند.
بهره گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند نیز از ویژگی ها مهم این جنگنده هستند که به صورت بومی بر آن نصب شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها