25 آوریل:

قزاقستان میزبان دوازدهمین نشست صلح سوریه

قزاقستان میزبان دوازدهمین نشست صلح سوریه
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 16:10

دوازدهمین دور مذاکرات صلح سوریه روزهای 25 -26 آوریل به میزبانی «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

العالم - سوریه

در چارچوب این نشست مانند جلسات قبل هیأت های کشورهای ضامن از جمله ایران، روسیه و ترکیه، دولت و مخالفان مسلح سوریه و همچنین سازمان ملل و اردن به عنوان ناظران این روند شرکت می‌کنند.

انتظار می رود دور آتی مذاکرات صلح سوریه به مهم ترین مسائل از جمله وضعیت فعلی بویژه در منطقه «ادلب» و شمال شرق سوریه، اقدامات برای تقویت بیشتر اعتماد میان طرف های درگیر، کمک به بازگشت پناهندگان و افراد آواره، اقدامات بشردوستانه و توان بخشی این کشور جنگ زده اختصاص یابد.

علاوه بر این بررسی راه های پیشبرد روند سیاسی با تمرکز بر تکمیل کار برای تشکیل و راه‌اندازی کمیته قانون اساسی و همچنین مسائل مربوط به پیوستن کشورهای جدید ناظر به روند مذاکرات در دستور کار این نشست قرار خواهد داشت.

در تاریخ 25 آوریل رایزنی دو و سه جانبه کشورهای ضامن این مذاکرات و همچنین ملاقات با نمایندگان هیأت های کشورهای ناظر برگزار و فردای آن روز جلسه عمومی این نشست برپا می شود.

در چارچوب دوازدهمین نشست صلح سوریه در پایتخت قزاقستان، هشتمین نشست گروه کاری در زمینه آزادی اسرا و گروگان ها، انتقال جنازه کشته شدگان و جستجوی افراد گم شده نیز برگزار می شود که برای شرکت در آن نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و کمیته بین المللی صلیب سرخ دعوت شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها