تأکید عماد خمیس بر تعمیق همکاری‌های ایران و سوریه

تأکید عماد خمیس بر تعمیق همکاری‌های ایران و سوریه
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 19:05

نخست‌وزیر سوریه در دیدار ظریف بر تعمیق همکاری‌های ایران و سوریه با توجه به تحولات کنونی در جهان تأکید کرد.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه)‌ در رأس هیأتی سیاسی و در راستای رایزنی‌های مستمر ایران و سوریه وارد دمشق شد، در ادامه دیدارها با مقامات این کشور با «عماد خمیس» نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

عماد خمیس در این دیدار سفر ظریف را دارای اهمیت بالایی خواند و از تلاش‌ها برای تقویت روابط دو کشور قدردانی کرد و روابط دو کشور را ممتاز و برادرانه خواند و افزود: تحولاتی که امروز در عرصه بین‌المللی شاهدیم نیاز ما را به تعمیق همکاری‌ها بیشتر کرده است چرا که ما در یک جبهه قرار داریم.

نخست‌وزیر سوریه این سفر را نقطه روشن دیگری در تقویت روابط دو کشور برشمرد.

وزیر خارجه ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی دولت و مردم سوریه در این سفر و دعوت به عمل آمده از وی برای سفر به دمشق، سلام‌های گرم جهانگیری به عماد خمیس را به وی ابلاغ کرد و گفت: آقای جهانگیری از سفر اخیر به دمشق بسیار خرسند است و امیدوارم همه توافقات حاصله در آن سفر و همچنین سفر بشار اسد به تهران به خوبی اجرا شود.

ظریف پیش از این با ولید المعلم وزیر خارجه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز دیدار و به رایزنی درباره تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه و آخرین اوضاع سوریه پرداخت بود.

وزیر امور خارجه بعد از دیدار با المعلم در جمع خبرنگاران گفت: درباره وضعیت ادلب نگرانی جدی داریم و حتما ما، ترکیه و روسیه موظفیم تعهداتی که درباره ادلب شده و یکی از مهمترین آنها خلع سلاح گروه‌های تروریستی و خارج کردن این گروه‌ها از ادلب است را اجرا کنیم.

وزیر خارجه همچنین به زیارت بارگاه مقدس حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) نیز رفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دومین مقصد این سفر قرار است به آنکارا برود تا با مقامات ترکیه ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها