ژاپن به همسایگان پایگاه هوایی آمریکا غرامت پرداخت می کند

ژاپن به همسایگان پایگاه هوایی آمریکا غرامت پرداخت می کند
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 08:15

دادگاه عالی ژاپن به دولت این کشور دستور داد به افرادی که در نزدیکی پایگاه هوایی آمریکا در اوکیناوا زندگی می کنند و از سر و صدای هواپیماهای نظامی رنج می برند غرامت بپردازد.

العالم - آمریکا

تلویزیون دولتی ژاپن روز چهارشنبه گزارش کرد حدود سه هزار و 400 نفر که در نزدیکی پایگاه هوایی فوتنما متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا زندگی می کنند خواهان پرداخت غرامت از جانب دولت شده اند که این پایگاه را برای ایالات متحده فراهم کرده است آنها همچنین می خواهند که هواپیماهای نظامی پرواز نکنند.

شعبه اوکیناوای دادگاه منطقه ای ناها در سال 2016 به دولت دستور داد حدود 22 میلیون دلار غرامت بپردازد اما خواست تعلیق پرواز هواپیماها را رد کرد هم دولت و هم ساکنان تقاضای استیناف برای این حکم داده اند.
'ماسامیچی اوکوبو' قاضی دادگاه عالی فوکوئوکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد بسیاری از ساکنان در معرض سر و صدای بالاتر از میزان قابل قبول هستند او این وضعیت را به عنوان نقض حقوق این ساکنان توصیف کرد.

قاضی مذکور دستور پرداخت غرامتی حدود 19 میلیون دلار را داد که نسبت به قبل کاهش داشت اما خواست ساکنان برای تعلیق پرواز بار دیگر رد شد.

این قاضی گفت دولت مرکزی هیچ اختیاری ندارد که به آمریکا بگوید چگونه این پایگاه را اداره کند.

در اقدامی دیگر تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن می گوید قصد دارد از ارتش ایالات متحده بخواهد از نظم و انضباط در بین نیروهای آمریکایی که در اوکیناوا مستقر هستند، اطمینان حاصل کند.

ایوایا درباره ارتکاب به قتل و خودکشی یک تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در شهر چاتان گفت: تحقیقات در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد اما به شدت مایه تاسف است که چنین حادثه ای اتفاق افتاده است.

اعتقاد بر این است که یک تفنگدار دریایی 32 ساله یک دختر ژاپنی 44 ساله را کشته و سپس خودکشی کرده باشد.

وزیر دفاع ژاپن گفت: از نیروهای آمریکایی خواهد خواست که اقدامات کاملی را به منظور جلوگیری از وقوع دوباره چنین اتفاقی انجام دهند و موجب ایجاد نگرانی در بین مردم محلی نشوند.

ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیاست و نزدیک به 40 هزار نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند.

علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال 2017 میلادی ده‌ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه‌هایش در ژاپن مستقر کرد.

ارتش دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.

بروز حوادث مرتبط با هواپیماها و جنگنده های آمریکایی در اوکیناوا ژاپن که بیشترین تعداد نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند باعث بروز نگرانی های عمده در میان مردم این منطقه شده و آنها خواستار بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا هستند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها