نخست وزیر جدید فلسطین: معامله قرن مرده به دنیا خواهد آمد

نخست وزیر جدید فلسطین: معامله قرن مرده به دنیا خواهد آمد
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 14:36

نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین، آمریکا را متهم به 'جنگ مالی' علیه فلسطینی ها کرد و گفت که 'معامله قرن'، برای صلح خاورمیانه 'مرده به دنیا خواهد آمد'.

العالم - فلسطین اشغالی

'محمد اشتیه' نخست وزیر تازه منصوب شده تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری 'آسوشیتدپرس' افزود که جامعه جهانی از جمله متحدان آمریکا در جهان عرب برای عدم پذیرش معامله قرن 'دونالد ترامپ'، در کنار فلسطین خواهند بود.

اشتیه گفت: هیچ شریکی برای ترامپ در فلسطین وجود ندارد. هیچ شریک عربی و هیچ شریک اروپایی برای وی نیست.

روزنامه 'واشنگتن پست' یکشنبه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا قصد دارد حمایت های مالی از فلسطینی ها را افزایش داده، اما به فلسطینی ها برای اداره امور به جای 'حاکمیت'، 'خودمختاری' داده می شود و تشکیل کشور مستقل فلسطین جزو مفاد معامله قرن نیست.

اشتیه در ادامه مصاحبه خود با آسوشیتدپرس گفت که 'ما به دنبال موجودیت نیستیم، به دنبال یک کشور مستقل هستیم'.

وی همچنین افزود که فلسطینی ها علاقه ای به صلح اقتصادی ندارند، بلکه خواستار پایان اشغال هستند.

نخست وزیر جدید فلسطین در ادامه گفت و گو با این رسانه آمریکایی، همچنین در مورد برنامه های خود برای مواجهه با بحران مالی فلسطین صحبت کرد.

دولت ترامپ صدها میلیون دلار کمک مالی به فلسطینی ها از جمله حمایت از 'آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی' را قطع کرده است.

رژیم صهیونیستی نیز دهها میلیون دلار مالیاتی که به فلسطینی ها اختصاص دارد را بلوکه کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین بخشی از این مالیات ها را برای کمک به خانواده شهدا و زندانیان فلسطینی در نظر گرفته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها