چاووش اوغلو ضمن مخالفت با تحریم ایران مطرح کرد؛

منطقه و جهان به مشارکت سازنده ایران نیاز دارد، نه انزوای آن

منطقه و جهان به مشارکت سازنده ایران نیاز دارد، نه انزوای آن
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 19:05

وزیر خارجه ترکیه بار دیگر بر مخالفت آنکارا با تحریم جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: مشارکت سازنده ایران نیاز است نه انزوای آن.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش اوغلو»‌ وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به آنکارا سفر کرده در توئیتی با انتشار تصویری از دیدارش با ظریف نوشت: «روابط ایران و ترکیه روز به روز مستحکم می‌شود و این روابط به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.»

وی بار دیگر با اعلام مخالفت کشورش با تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزود: «ما تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را نمی‌پذیریم. تحریم‌ها فقط به مردم ایران و همکاری‌های بین‌المللی صدمه وارد می‌کند.»

مولود چاووش اوغلو تصریح کرد: «مشارکت‌های سازنده ایران مورد نیاز است نه انزوای این کشور.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مقصد دوم سفرش به منطقه پس از سوریه شب گذشته وارد ترکیه شد. وی سه دور مذاکره با همتای ترکیه‌ای خود داشت و با رجب طیب اردوغان نیز دیدار کرد.

وزیر خارجه ایران دیروز (سه‌شنبه) در سوریه نیز با بشار اسد رئیس جمهور، عماد خمیس نخست‌وزیر و ولید المعلم وزیر خارجه این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه و اوضاع سوریه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

سفر ظریف به ترکیه دومین سفر وی در ماه فروردین سالجاری است. او اول فروردین در سفری دو روزه برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اقدام تروریستی نیوزیلند که به پیشنهاد وی برگزار شده بود به ترکیه سفر کرد و دوم فروردین در این نشست شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت و در حاشیه آن با همتای ترکیه‌ای خود نیز دیدار کرده بود.

پربیننده ترین خبرها