در دیدار با رایزن فرهنگی ایران؛

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان اقدام ترامپ علیه سپاه را محکوم کرد

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان اقدام ترامپ علیه سپاه را محکوم کرد
جمعه 30 فروردين 1398 - 17:58

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، تصمیم 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا را در درج نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی محکوم کرد.

العالم - لبنان

شیخ بلال سعید شعبان' این مطلب را روز گذشته(پنجشنبه) در دیدار با 'محمد مهدی شریعتمداری' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر طرابلس بیان کرد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه 19 فروردین ماه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان در این دیدار بر لزوم وحدت اسلامی بین مسلمانان تاکید کرد و با اشاره به سفر به ایران و بازدید از برخی مراکز اهل سنت از جمله مساجد آنان، اهتمام جمهوری اسلامی به این موسسه ها را مثبت خواند.

شیخ بلال سعید شعبان همچنین با مصیبت دیدگان سیل اخیر در ایران ابراز همدردی و تاسف کرد.

وی امروز (جمعه) نیز با ارسال پیام به آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان با مردم سیلزده این استان ابراز همدردی کرد.

رایزن فرهنگی ایران در جریان سفر به طرابلس در شمال غرب لبنان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب در این شهر نیز حضور یافت.

وی در این مراسم با حضور در برخی غرفه ها مربوط به زنان مسلمان و پیشاهنگان فلسطین، از نزدیک با ناشران و مسوولان آنان گفت وگو کرد.

نشست با اعضای هیات امنای دانشگاه طرابلس و بازدید از بخش های مختلف این دانشگاه از دیگر برنامه های سفر شریعتمداری به طرابلس بود.

حضور و بازدید از درمانگاه جنبش توحید اسلامی در طرابلس از دیگر برنامه های رایزن فرهنگی ایران در این شهر بود که به نمایندگی از سوی سید محمد جلال فیروزنیا سفیر جمهوری اسلامی ایران به آن سفر کرده بود.

از نکات جالب این سفر خوش آمد گویی برخی لبنانی های حاضر در نمایشگاه و هنگام بازدید به زبان فارسی به رایزن فرهنگی ایران و هیات همراه بوده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها