در دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با نماینده سازمان ملل

رژیم صهیونیستی منبع شرارت و عامل بی ثباتی در منطقه است/ مقاومت ضرورت ملی برای مقابله

رژیم صهیونیستی منبع شرارت و عامل بی ثباتی در منطقه است/ مقاومت ضرورت ملی برای مقابله
جمعه 30 فروردين 1398 - 13:17

شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: اسرائیل منبع شرارت در منطقه و عامل اصلی بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای منطقه است.

العالم - لبنان

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، 'قبلان' این سخنان را در دیدار با «یان کویچ» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد بیان کرد.

قبلان با خوش آمد گویی به کوبیچ، برای وی در ماموریتش در لبنان، آرزوی موفقیت کرد و افزود: اسرائیل از زمین و هوا، حاکمیت لبنان را زیر پا می گذارد و لازم است، به این مساله پرداخته شود، موضوع مهمی که امنیت و ثبات لبنان و منطقه را تهدید می کند.

رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان تصریح کرد: اسرائیل عامل شرارت در منطقه است و این رژیم است که مسئول تمامی بحران ها و مشکلاتی است که در نتیجه تجاوز و تعدی اش در منطقه بوجود آمده است.

قبلان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی همچنان بخشی از خاک لبنان را اشغال کرده است، منابع آبی آن را به یغما می برد و ما فراموش نکرده ایم که در حق غیر نظامیان لبنانی دست به چه جنایت های دهشناکی زد، جنایت هایی چون قانا که در برابر دیدگان تمامی جهانیان رخ داد.

ارتش رژیم صهیونیستی 18 آوریل 1996 (29 فروردین 1375 شمسی) عملیاتی با نام 'خوشه‌های خشم' علیه لبنان آغاز کرد و مناطق مسکونی جنوب بقاع، بیروت و جبل را هدف شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین حملات قرار داد.

در جریان این حملات در مجموع 106 غیرنظامی لبنانی کشته و 129 تن دیگر زخمی شدند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اضافه کرد: مقاومت، همچنان یک موضوع ضروری ملی و انسانی برای آزادسازی اراضی لبنان، دفاع از حاکمیت و برقراری ثبات و مقابله با اشغالگری و تهدیدات رژیم اسرائیل است.

قبلان در پایان بار دیگر تاکید کرد: پذیرفتنی نیست که به مقاومت که صادقانه و شجاعانه در حال مقابله با تروریسم (دولتی) رژیم صهیونیستی و تکفیری هاست، برچسب تروریست زد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها