نشست بین المجالس هفت کشور همسایه عراق آغاز شد/ حضور روسای پارلمان های همسایگان عراق در بغداد

نشست بین المجالس هفت کشور همسایه عراق آغاز شد/ حضور روسای پارلمان های همسایگان عراق در بغداد
شنبه 31 فروردين 1398 - 14:56

با حضور روسای پارلمان های کشورهای همسایه عراق، نشست بین المجالس هفت کشور همسایه امروز (شنبه) در بغداد آغاز شد.

العالم ـ عراق

نشست بین المجالس همسایگان عراق با عنوان 'عراق؛ ثبات و توسعه' یکی از مهمترین رویدادهای دیپلماتیک در این کشور در دوران پساداعش است و ناظران از آن به عنوان نشانه ای از ورود عراق به مرحله سیاسی و بین المللی جدید تعبیر می کنند.
این نشست در حالی اکنون در محل پارلمان ملی عراق به ریاست 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق در حال برگزاری است که روسای پارلمان های کشورهای همسایه از شب گذشته تا امروز در راس هیات هایی بلندپایه وارد بغداد شده اند.
روسای مجالس عربستان، ترکیه، کویت، اردن و سوریه و یک هیات بلندپایه پارلمانی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست 'علاء الدین بروجردی' در این نشست حضور دارند. این مقامات پیش از آغاز نشست، دیدارهای دو جانبه با یکدیگر و نیز طرف عراقی داشته اند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بدلایل کاری نتوانست در این نشست حضور یابد و هیاتی به ریاست بروجردی را عازم این نشست کرد.
بروجردی شب گذشته با شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به همراه هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و رئیس ائتلاف الفتح دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار با 'حموده الصباغ' رئیس مجلس ملی سوریه، برگزاری نشستی با 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و کارشناسان نمایندگی های ایران در این کشور و همچنین دیدار با سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق نیز دیدار و گفت و گو کرد.
سخنرانی روسای هیات های پارلمانی شرکت کننده و صدور بیانیه پایانی، از برنامه های اعلام شده این نشست یک روزه می باشد.

پربیننده ترین خبرها