تاجر اماراتی خواستار همکاری اعراب با رژیم صهیونیستی و دشمنی با ایران شد

تاجر اماراتی خواستار همکاری اعراب با رژیم صهیونیستی و دشمنی با ایران شد
شنبه 31 فروردين 1398 - 19:56

یک تاجر اماراتی، ایران را «دشمن بزرگ» کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواند و از این کشورها خواست به صلح و همکاری با رژیم صهیونیستی روی آورند.

العالم _ جهان اسلام

«خلف الحبتور» تاجر اماراتی، رژیم صهیونیستی را رژیمی پیشرفته در سطح اقتصادی، علمی و الکترونیکی خواند و خواستار همکاری و صلح با این رژیم شد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «سوالی را مطرح می‌کنم و تصور می‌کنم با انتقادهای زیادی مواجه خواهد شد، اما وقت آن رسیده که این سوال را به صورت علنی مطرح کنم که چرا در خلیج فارس توافقنامه صلح با اسرائیل امضا نکنیم؟ اکنون وقت آن رسیده است همانگونه که قبل از ما مصر، مغرب و اردن آن را انجام داده‌‌اند، بایستی ما نیز صلح و همکاری در زمینه علمی، اقتصادی، تکنولوژی و کشاورزی (با اسرائیل) داشته باشیم».

وی افزود: «آن‌ها(اسرائیلی‌ها) از دیگران بهتر هستند، دشمن بزرگ ما ایران است نه اسرائیل، بدون هیچ تعارفی نباید به خودمان دروغ بگوییم، حتی بیش از دو میلیون از فلسطینیان تابعیت اسرائیلی دارند».

خلف بن احمد الحبتور (۱۹۴۹) سرمایه‌دار و میلیاردر اماراتی از دبی، موسس و رئیس هیئت مدیره گروه «الحبتور»، رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه ملی دبی و عضو سابق شورای اداری اتاق بازرگانی و صنایع دبی است.

وی همچنین عضو دانشکده جان اف کندی در دانشگاه هاروارد و تنها عضو غیر آمریکایی هیئت مدیره سازمان خدمات آمریکایی (USO) ما بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۷ بوده و عمده سرمایه‌گذاری وی در زمینه ساخت و ساز، املاک و مستغلات است.

او پیشتر در سال 2018 نیز از سران جهان خواسته بود تا اقدامات سختگیرانه‌ای علیه ایران اتخاذ کنند. او در بیست‌وهفتمین کنفرانس سالانه تصمیم‌سازان عربی-آمریکایی در واشنگتن، ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و ثبات دنیا خوانده و علیه سپاه پاسداران و جنبش‌های مقاومت متحد ایران موضع گرفته بود.

این تاجر اماراتی ۲۲ اکتبر ۲۰۱۸ نیز در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «اختلافات بین عربستان و آمریکا هر چه باشد، محال است که عربستان به عنوان مهم‌ترین کشوری که با تروریسم مبارزه می‌کند، با ایران ارتباط نزدیک داشته باشد چرا که ایران حامی تروریسم بین‌المللی و بازوهای آن حماس و حزب‌الله است».

فارس

پربیننده ترین خبرها