سریال بمب گذاری مرگبار در سریلانکا/ کشف یک بسته انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین المللی کلمبو/ شمار کشته ها به 290 نفر رسید

سریال بمب گذاری مرگبار در سریلانکا/ کشف یک بسته انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین المللی کلمبو/ شمار کشته ها به 290 نفر رسید
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 07:46

پلیس سریلانکا به دنبال سلسله انفجارهای مرگبار روز گذشته، امروز (دوشنبه) نیز از کشف یک بسته انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین المللی کلمبو پایتخت این کشور خبر داد.

العالم ـ آسیا

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، پلیس سریلانکار افزود: یک بسته انفجاری دست ساز را یکشنبه شب در ایستگاه اتوبوس فرودگاه کلمبو کشف و خنثی کرده است.

بنابر اعلام پلیس سریلانکا 13 نفر به دنبال سلسله بمب‌گذاری های مرگبار روز یکشنبه دستگیر شده اند، دولت این کشور که در جست‌وجوی عاملان حملات است مقررات سراسری منع تردد اعلام کرده است.
صبح روز یکشنبه (اول اردیبهشت) همزمان با روز عید پاک مسیحیان، هشت انفجار کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا و دیگر شهرهای این کشور را لرزاند که در پی آن تاکنون 290 نفر کشته و 500 نفر مجروح شدند.
سه انفجار از این انفجار ها در سه کلیسا، سه انفجار در سه هتل لوکس، یک انفجار در یک مهمانخانه و یک انفجار در حومه شهر کلمبو رخ داد.
تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله ها را بر عهده نگرفته است، اما پلیس سریلانکا از دستگیری هفت نفر در ارتباط با این حملات خبر داد. جزئیات بیشتری در این باره ارائه نشده است.
وزارت خارجه سریلانکا اعلام کرده که دست کم 35 خارجی نیز در میان کشته شدگان بودند.

در همین حال مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خبر کشته شدن چند آمریکایی در حملات سریلانکا را تایید کرده است. علاوه بر این اعلام شده که پنج شهروند بریتانیایی، سه دانمارکی، سه هندی، یک پرتغالی، دو شهروند ترکیه و یک هلندی نیز در زمره کشته شدگان خارجی این حملات هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها