قانم مقام وزیر خارجه سوریه: رضایت آمریکا برای برخی اعراب مهم تر از فلسطین است

قانم مقام وزیر خارجه سوریه: رضایت آمریکا برای برخی اعراب مهم تر از فلسطین است
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 11:13

قائم مقام وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که متاسفانه رضایت آمریکا برای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مهم تر از موضوع فلسطین، بلندی های جولان، ایران، لبنان و محور مقاومت است.

العالم ـ سوریه

«فیصل مقداد» در دیدار با هیات پارلمانی ایران در دمشق با اعلام این مطلب افزود، روابط برخی از کشورهای عرب خلیج فارس با آمریکا خیلی مستحکم تر و عمیق تر است تا با دیگر کشورهای حاشیه این منطقه چون آنان تنها به منافع مادی خود فکر می کنند.
مقداد تاکید کرد، آنان به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و باید گفت که این کشورها نه عرب هستند و نه مسلمان بلکه خائن به ملت مظلوم فلسطین و سوریه و دیگر ملت های مورد ستم منطقه و جهان اسلام هستند.
وی خاطر نشان کرد، آنان بزودی عذاب الهی و لعنت پروردگار را در برقراری ارتباط با رژیم غاصب و ظلم به مردم فلسطین و سوریه تجربه خواهند کرد و وعده الهی پیروزی مظلوم بر ظالم است.
معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد، ما از روابط برادرانه خود با جمهوری اسلامی ایران بسیار خشنود هستیم و به آن افتخار می کنیم.
وی با اشاره به این که به خواست خدا با همبستگی قدس شریف را از چنگال دشمنان آزاد می کنیم و این آرزوی جهان اسلام است، ادامه داد، اهداف مشترک دو کشور مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و مبارزه با زیاده خواهی آمریکا و همپیمانان آن در منطقه است و در این مسیر ثابت قدم و استوار به جلو حرکت خواهیم کرد.
مقداد در ادامه این دیدار جان باختگان شماری از ایرانیان را در حادثه سیل اخیر بار دیگر به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: مجلس شورای اسلامی نشان دهنده یک دمکراسی بزرگ در ایران است و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر این که قراردادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی یک توطئه آمریکایی- صهیونیستی است، گفت، دولت سوریه با شدیدترین واژگان این اقدام را محکوم کرد.
این مقام وزارت خارجه سوریه تاکید کرد، نقش سپاه در مقاطع مختلف در منطقه اثر گذار بوده و مایه شرافت و افتخار است چرا که در مبارزه با استکبار جهانی همواره در صحنه بوده و حضور آن موجب خشم و نگرانی دشمنان شده است.
مقداد خاطر نشان کرد، در حال حاضر برای مردم جهان روشن شده که آمریکا و صهیونیست برای ایران و سوریه و دیگر کشورهای منطقه توطئه می کنند و این همان سیاست های واقعی واشنگتن می باشد که آرام آرام در حال اجرای آن است.
وی افزود، سخت بود که غربی ها را متقاعد کنیم که سیاست های آمریکا خصمانه و توسعه طلبانه است، ولی 'دونالد ترامپ' این موضوع را به نحو احسن آشکار کرد.
تشکیل محور مقاومت به شکل ارتش های مردمی
'امیر خجسته' عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه نیز در دیدار با معاون وزیر خارجه سوریه، ضمن تبریک سالگرد استقلال و پیروزی های به دست آمده در سوریه گفت: کشور شما از ابتدا در مقابله با رژیم صهیونیستی پیشتاز بوده است .
وی افزود، سوریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در میان دول عربی منطقه به تنهایی در کنار جمهوری اسلامی و در مسیر مقاومت و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس همراه بوده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دیدار اخیر 'بشار اسد' با مقام معظم رهبری پس از پیروزی های سوریه پیامی مهم برای دشمنان دو کشور و بازتاب گسترده ای در جهان داشت ، گفت که این دیدار به همه جهان اعلام کرد که پیوند میان دو کشور عمیق تر از آن است که دیگران تصور می کردند و همواره جمهوری اسلامی ایران تمام قد پشتیبان ملت و دولت سوریه بوده و خواهد بود.
خجسته ادامه داد، در حال حاضر محور مقاومت در کشورهای منطقه به شیوه ارتش های مردمی شکل گرفته و روز به روز قوی تر و متحد تر می شود. رژیم صهیونیستی این خطر را احساس کرده و اقدامات اخیر آمریکا در منطقه نیز برای حفظ بقای این رژیم است.
وی خاطر نشان کرد، به مدد خداوند باید در این صحنه چون گذشته با اتحاد بین کشورهای هم سوی خود در منطقه و ایستادگی و مقاومت از مرحله عبور و توطئه های استکبار جهانی آمریکا را خنثی کنیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، نقش آفرینی سپاه در مبارزه با تروریست در منطقه و همکاری با حزب الله لبنان و محور مقاومت باعث تروریست خواندن آن توسط آمریکا شده و این نشانه عجز و خباثت آمریکاست، البته این موضوع باعث محبوبیت و اتحاد بیشتر بین ملت و نظام از سپاه شد.
خجسته با تاکید بر این که سپاه در قلوب مردم آزاده جهان جایگاه بالاتری پیدا کرد ، گفت که در مجلس از توافقات دولت در امر بازسازی سوریه حمایت می کنیم و مصمم هستیم این کار به بهترین نحو پیگیری و اجرایی شود.
به گزارش ایرنا، هیات پارلمانی ایران جمعه شب وارد دمشق شد و از سوی 'راغب الحسین' نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و جمعی از نمایندگان مجلس این کشور مورد استقبال قرار گرفت.
هیات پارلمانی ایران در مدت سه روز اقامت در سوریه با اعضای گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و اعضای کمیته امور عربی و خارجی مجلس این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
دیدار با مقداد جانشین وزیر خارجه سوریه آخرین برنامه هیات پارلمانی ایران در روز یکشنبه و قبل از ترک سوریه بود.
ریاست این هیات را که متشکل از چهار نماینده مجلس هستند، خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه برعهده دارد.
'حسن لطفی' و 'حمید رضا حاجی بابایی' نمایندگان مردم همدان و 'احمد صفری' نماینده مردم کرمانشاه سه عضو دیگر هیات پارلمانی در سفر به سوریه بودند.
این هیات پیش از این روزهای پنجشنبه و جمعه در بیروت با شماری از مقام های لبنانی و گروه های فلسطینی دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط گفت و گو کرده بود.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران دیشب به تهران بازگشت.

پربیننده ترین خبرها