جزئیات جدید از کمک ایران به عراق برای مقابله با داعش + فیلم

سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 - 13:54

"شیخ قیس الخزعلی" دبیر کل گردان های اهل الحق گفت: تهدید عراق توسط داعش بدترین و خطرناکترین نوع  تهدید بود  که زندگی شهروندان را هدف قرار داده بود.

العالم - عراق

"ابومهدی المهندس " نائب رئیس الحشد الشعبی گفت : نگرانی زیادی از سقوط بغداد وجود داشت بغداد و شهرهای مقدسی مانند کربلا و نجف نیز تهدید شده بودند از اینرو فتوا صادر شد و الحشد الشعبی برای کمبودهای نیروی دفاع عراق تشکیل شد.

وی افزود: سه عامل فتوای آقای سیستانی ، پاسخ مردم به دعوت و فتوای مراجعیت و حمایت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان، الحشد الشعبی را به وجود آورد.

"ابوآلاء الولائی " دبیر کل گردان های سیدالشهدا نیز گفت : در جلسه الخضرا ، حاج قاسم همراه گروههای مقاومت بود به من گفت با صدای بلند از سقوط بغداد نگو سیاستمداران می شنوند ما نقشه کشیدیم و حاج قاسم دایره های خطر را برایمان ترسیم کرد.

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق نیز گفت : ما از جمهوری اسلامی ایران کمک خواستیم آنها نیز به دعوت ما پاسخ دادند اما از دیگر کشورها فقط هواپیما برای هدف قرار دادن منطقه سیاحتی الجزیره خواستیم که مخالفت کردند. اما ایران هواپیماهای سوخو و به دستور رهبر 5 هواپیما در اختیار ما قرار دادند وحتی بدون اینکه ما درخواستی داشته باشیم و نظر به آگاهی از نیاز ما هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار ما قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها