برگزاری رزمایش هوایی آمریکا، کره جنوبی و استرالیا در شبه جزیره کره

برگزاری رزمایش هوایی آمریکا، کره جنوبی و استرالیا در شبه جزیره کره
سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 - 19:04

بعد از چندین ماه توقف رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره کره در راستای مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن، کره جنوبی از برگزاری رزمایش مشترک هوایی با آمریکا و استرالیا خبر داد.

العالم _ آسیا

مقام‌های دفاعی کره جنوبی روز سه شنبه از برگزاری رزمایش مشترک هوایی با آمریکا و استرالیا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «استرایپس» مقام‌های نظامی کره جنوبی گفتند که این تمرین دو هفته‌ای روز دوشنبه آغاز و جایگزین رزمایش «مکس ثاندر» یکی از بزرگترین رزمایش‌های سالانه نیروی هوایی در شبه جزیره کره شده است.

به دنبال اعلام برگزاری نخستین دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی، ارتش آمریکا چندین رزمایش مشترک خود با کره جنوبی را لغو کرده بود. این امر نگرانی‌ها در مورد میزان آمادگی نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی که براساس برآوردها حدود 28500 نفر هستند و همچنین نیروهای دیگر در منطقه را افزایش داده است.

برگزاری این رزمایش ممکن است بن بست موجود در مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا که در نشست ویتنام به شکست انجامیده بود را تشدید کند.

به نوشته وبگاه استرایپس، طبق گفته مقام‌های نظامی کره جنوبی که مایل به افشای نام خود نبودند، نیروی هوایی آمریکا، کره جنوبی و استرالیا با شرکت ده‌ها هواپیمای جنگی در این رزمایش حضور دارند.

وزارت دفاع کره جنوبی در پیامی بدین منظور اعلام کرد: «نیروی هوایی در حال تمرین تلفیقی یگان‌های پروازی برای افزایش عملیات ترکیبی است.»

این در حالی است که کره شمالی همواره از رزمایش‌های نظامی سالانه ابراز تاسف کرده و و رسانه‌های دولتی این کشور به محکوم کردن چنین تمرین‌هایی رزمی ادامه می‌دهند.

رسانه‌های خبری روز دوشنبه از پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز آسمان کره‌جنوبی هم‌زمان با آزمایش موشک جدید توسط کره‌شمالی، خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، یک فروند هواپیمای «RC-135W» آمریکایی در ناحیه جنوبی منطقه پرواز ممنوع کره‌جنوبی مشاهده شده است. این منطقه پرواز ممنوع طبق توافق سال ۲۰۱۸ برای جلوگیری از تنش مرزی بین دو کره تعیین شد.

پرواز این هواپیمای جاسوسی آمریکایی در کره‌جنوبی، هم‌زمان با آزمایش یک موشک جدید با قابلیت حمل کلاهکی قدرتمند توسط کره‌شمالی صورت گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها