وزیر نفت و گاز هند:

منابع اضافی را از دیگر فروشندگان نفت دریافت خواهیم کرد

منابع اضافی را از دیگر فروشندگان نفت دریافت خواهیم کرد
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 07:56

به گفته دارمندرا پرادان، «منابع دیگری برای تهیه نفت از سایر تولیدکنندگان اصلی وجود دارد».

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، دارمندرا پرادان وزیر نفت و گاز هند معتقد است کشورش از دیگر صادرکنندگان منابع اضافی دریافت خواهد کرد و دولت او طرحی جایگزین آماده کرده‌است تا کمبود نفت ایران را جبران کند.

وی در حساب کاربری خود در توییتر، بدون اشاره مستقیم به نام ایران، نوشت: «دولت یک طرح قوی برای انتقال نفت کافی به پالایشگاه‌های هند ارائه کرده‌است.»

پرادان افزود: «منابع دیگری برای تهیه نفت از سایر تولیدکنندگان اصلی وجود دارد؛ پالایشگاه‌های هند برای پاسخگویی به تقاضای داخلی، بنزین و گازوئیل آمادگی کامل دارند.»

وزیر نفت و گاز هند از کشورهایی که قرار است صادرات بیشتری به هند داشته باشند، نام نبرده‌است.

هند از مهم‌ترین مشتریان نفت ایران است و نامش در میان هشت کشوری دیده می‌شود که آمریکا برای خرید نفت از تهران به مدت شـش ماه به آن‌ها معافیت داده بود.

این در حالی است که مخالفان دولت نارندرا مودی نخست‌وزیر هند از سکوت او در برابر رخدادهای اخیر انتقاد کرده‌اند. شماری از اعضای ارشد «کنگره ملی»، تشکل سیاسی عمده مخالف دولت، از جمله جیرام رامش -- وزیر پیشین دولت و عضو فعلی پارلمان -- می‌گوید تصمیم واشینگتن برای تحریم کشورهای خریدار نفت ایران «نشان‌دهنده شکستِ دیپلماسی نخست‌وزیر» است.

پربیننده ترین خبرها