ادعای منابع غربی | مالزی در دور زدن تحریم‌ها به ایران کمک می‌کند

ادعای منابع غربی | مالزی در دور زدن تحریم‌ها به ایران کمک می‌کند
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1398 - 18:13

منابع اطلاعاتی غرب مدعی شده‌اند که ائتلاف منسجم دو کشور ایران و مالزی به تهران در دور زدن تحریم‌های اقتصادی کمک می‌کند.

العالم - ایران / سیاسی

منابع اطلاعاتی غرب بتازگی مدعی شده‌اند که مالزی به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند.

منابع اطلاعاتی غرب آنطور که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش کرده است، با استناد به اینکه تانکرهای نفتی در حال انتقال بین دو کشور ایران و مالزی مشاهده شده است، چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند.

طبق این گزارش، منابع اطلاعاتی غربی بر این باورند که ایران قصد دارد جابه‌جایی درآمد حاصل از فروش نفت و ذخایر گاز طبیعی خود را از طریق مالزی، انجام دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته جاری در ادامه سیاست‌های ضدایرانی خود، تأکید کرد که معافیت شش ماهه نفتی ایران را برای کشورهای وارد کننده نفت ایران تمدید نخواهد کرد.

چین، هند، ایتالیا، ترکیه و کره جنوبی پیش از این معافیت‌هایی را برای خرید نفت ایران از آمریکا دریافت کرده بودند که این معافیت در تاریخ دوم ماه می (12 اردیبهشت ماه) منقضی می‌شود.

در بخشی از گزارش روزنامه هاآرتص به نقل از منابع غربی آمده است که اتحاد منسجم میان ایران و مالزی به تهران در دور زدن تحریم‌های اقتصادی کمک می‌کند.

دولت ترامپ از زمان روی کارآمدن در سال 2017، تمامی تلاش خود را برای مقابله با ایران به کار گرفته است و تمرکز سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران، منزوی کردن این کشور بوده است.

ترامپ درست یک سال بعد از اعلام خروج از برجام علی‌رغم پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای، در اقدامی بی‌سابقه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد و بعد از آن نیز اعلام کرد که دیگر معافیت‌های شش ماهه نفتی را برای کشورهای واردکننده نفت ایران تمدید نخواهد کرد.

دولت آمریکا در حالی چنین سیاست‌هایی را در پیش گرفته است که با واکنش‌های منفی در سراسر جهان و حتی داخل آمریکا روبه‌رو بوده است و بسیاری از منتقدان هشدار داده‌اند که این سیاست‌ها می‌تواند پیامدهای منفی برای واشنگتن به همراه داشته باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها