اعتراض نمایندگان آمریکا به دخالت ریاض و ابوظبی در امور سودان

اعتراض نمایندگان آمریکا به دخالت ریاض و ابوظبی در امور سودان
جمعه 6 ارديبهشت 1398 - 19:23

جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا در صدد جمع‌آوری امضاء علیه شورای انتقالی نظامی سودان و حمایت عربستان سعودی و امارات از این شورا هستند.

العالم - آمریکا

تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا در حال تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه و خرانه‌داری هستند تا از آن‌ها بخواهند شورای انتقالی نظامی سودان را به رسمیت نشناسند.

به گزارش شبکه الجزیره، قانون‌گذاران آمریکایی در این نامه از کمک ۳ میلیارد دلاری عربستان سعودی و امارات به شورای نظامی سودان شدیدا ابراز نگرانی کرده و از همه کشورها خواسته‌اند تا این شورا را به رسمیت نشناسند.

این نامه همچنین از تمامی کشورها به خصوص وزارت خارجه و خرانه‌داری آمریکا خواسته است تا فشارها علیه شورای نظامی جهت انتقال قدرت به یک نهاد غیر نظامی را افزایش دهند.

عربستان سعودی و امارات اولین کشورهایی بودند که در تاریخ ۲۵ فروردین علیرغم مخالفت مردمی با شورای نظامی سودان، با حمایت کامل از این شورا، اعلام کردند که آماده کمک در همه زمینه‌ها به سودان هستند. پس از این دو کشور، مصر و سپس اتحادیه عرب در بیانیه‌ای از شورای نظامی سودان اعلام حمایت کردند.

مخالفان عمر البشیر پس از برکناری وی از سوی ارتش سودان، کماکان در خیابان‌ها حضور دارند و خواهان انتقال قدرت به یک نهاد غیر نظامی هستند. شورای انتقالی نظامی اعلام کرده است که به مدت دو سال قدرت را در دست خواهد داشت و پس از آن گفت‌و‌گوها میان احزاب سیاسی برای انتخابات آغاز خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها