مدیر سابق بانک جهانی:

ایران راه مقابله با تحریم های نفتی را پیدا می کند

ایران راه مقابله با تحریم های نفتی را پیدا می کند
شنبه 7 ارديبهشت 1398 - 11:10

مدیر سابق امور اجرایی بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران را یکی از تامین کنندگان مهم بازار جهانی نفت دانست و گفت: ایران راه مقابله با این وضعیت را پیدا می کند و همچنین کشورهایی که نیز خواستار همکاری با ایران هستند در نهایت راهی برای این هدف پیدا خواهند کرد.

العالم - ایران

«معظم زید الله داد» گفت: بدون شک هرگونه تحریم جدید علیه ایران قیمت نفت در بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی که تجربه 25 ساله درخصوص فعالیت در بانک جهانی را در کارنامه خود دارد، معتقد است: چنین تصمیم هایی در زمان فعلی تبعات مستقیم بر بازار جهانی نفت خواهد گذاشت با این حال باید منتظر ماند و دید که این وضعیت تا کجا ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ایران همسایه نزدیک پاکستان است و دو کشور دارای منافع مشترک هستند. هر دو دارای ظرفیت خوبی جهت افزایش تجارت دارند و این موضوع باید به میزان بالایی مورد توجه قرار بگیرد.

معظم زید تاکید کرد: پاکستان باید ضمن تعمیق همکاری و مشارکت با جمهوری اسلامی ایران، از حداکثر توان خود برای بهره مندی از دوستی با ایران استفاده کند.

وی با اشاره به طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان (موسوم به طرح خط لوله آی پی)، خطاب به دولت اسلام آباد گفت که پاکستان از زیرساخت لازم برای غلبه بر بحران انرژی در کشور برخوردار نیست بنابراین تکمیل طرح خط لوله گاز با ایران نیاز مبرم پاکستانی ها است.

مقام سابق بانک جهانی اظهار داشت: دریافت انرژی به ویژه گاز عنصر اصلی احیای چرخه اقتصاد پاکستان محسوب می شود و باید از راه های آسان و با نرخ ارزان این نیاز تامین شود که البته طرح انتقال گاز ایران بهترین گزینه در این خصوص می باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران می تواند به بخشی از طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین (طرح سی پک) تبدیل شود، گفت: بندر گوادر بسیار به ایران نزدیک است بنابراین گوادر در کنار چابهار می توانند نقش مکمل یکدیگر را ایفا کنند.

پربیننده ترین خبرها