ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی را با 11 فروند موشک درهم کوبید

ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی را با 11 فروند موشک درهم کوبید
يکشنبه 8 ارديبهشت 1398 - 07:39

ارتش یمن با 11 فروند موشک «زلزال1» مواضع نظامیان سعودی را در جنوب عربستان هدف قرار داد.

العالم _ یمن

یگان موشکی ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی در گذرگاه علب واقع در منطقه عسیر عربستان را با 6 فروند موشک زلزال1 هدف قرار داد.

نیروهای یمنی همچنین با پرتاپ پنج فروند موشک زلزال 1، مواضع نظامیان سعودی در منطقه مجازه عسیر را هدف قرار دادند.

بنابراین گزارش، در حمله موشکی ارتش یمن به مواضع نظامیان سعودی، شماری کشته یا زخمی شدند.

در همین حال نیروهای یمنی با دو فروند موشک هدایت شونده خودروی زرهی نظامیان سعودی را در منطقه مجازه هدف قرار دادند و منهدم کردند.

نیروهای یمنی پیش تر نیز عملیات هجومی نیروهای ائتلاف سعوی در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان دفع کردند. در این عملیات شماری از نیروهای مهاجم کشته یا زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

دراثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها