خشم شدید کاربران شبکه های اجتماعی از عشق‌بازی ترامپ و ملک سلمان

خشم شدید کاربران شبکه های اجتماعی از عشق‌بازی ترامپ و ملک سلمان
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 10:32

اظهارات اخیر ترامپ در تحقیر عربستان سعودی موجی از انتقادات شدید را از سردمداران این کشور در شبکه های اجتماعی عرب زبان به دنبال داشته است.

العالم _ عربستان سعودی

دونالد ترامپ روز گذشته در میان هوادارانش در «ویسکانسین» بار دیگر به دریافت مبالغ هنگفت از شاه عربستان در مقابل حمایت از خاندان حاکم بر این کشور پرداخت.

ترامپ در این خصوص خیلی رک و بی پرده گفت: آن ها چیزی جز پول ندارند.

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در این خصوص نوشت: ترامپ در هر مناسبتی و بدون دلیل مشخصی عربستان و سردمدارانش را - با وجود همه ی خدماتشان به آمریکا در جنگش با دین و امت اسلام - رسوا می کند. "آن را که خداوند خوار کند، کسی گرامی نخواهد داشت." (سوره ی حج، آیه 18)

هیثم ابو خلیل، کاربر مصری مقیم خارج، نیز در این زمینه نوشت: ترامپ فقط پادشاه عربستان و ولیعهدش را تحقیر نکرد بلکه همه مردم "بلاد حرمین" را تحقیر کرد، آنجا که گفت: دستیابی به 450 میلیارد دلار از ملک سلمان آسان تر از گرفتن 113 دلار از مستاجری در محله ای محروم در نیویورک است.

یکی دیگر از کاربران این پرسش را مطرح کرد: آیا شخص لایقی در عربستان پیدا نمی شود که پاسخ این عذاب دهنده آل سعود (ترامپ) را بدهد ... ترامپ سلمان را تحقیر می کند ... در مقابل چشم همه دنیا... خداوند متعال به خاطر ظلم وی به مسلمانان کسی را بر وی چیره کرده که او را تحقیر می کند.

کاربر دیگری نوشت: ترامپ خطاب به ملک سلمان .. به ما پول بدهید .. چون ما از شما حمایت می کنیم. عجیب ترین پیمان در طول تاریخ، پیمان ترامپ با کشورهای (عربی) خلیج فارس است ... موجودی جیبت را بده تا کمک های "غیبی" فرا برسد.

در همین راستا برخی از کاربران نیز "سدیس"، امام جماعت و سخنران مسجد الحرام، را مورد انتقاد شدید قرار دادند که پیشتر به مدح وستایش ترامپ پرداخته بود.

پربیننده ترین خبرها