رایزنی‌های ظریف با همتایان ترکیه‌ای و قطری خود در دوحه

رایزنی‌های ظریف با همتایان ترکیه‌ای و قطری خود در دوحه
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 13:54

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه شانزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD با وزرای خارجه ترکیه و قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در شانزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD در دوحه به سر می‌برد، امروز (چهارشنبه) با همتایان قطری و ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه این نشست با «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و همتای قطری خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدجواد ظریف و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی و علیرضا عنایتی مدیرکل خلیج فارس وزرات امور خارجه کشورمان ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی که دیروز عصر وارد دوحه شد، دیشب در ضیافت شام «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر شرکت و امروز نیز در نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قاره آسیا، غرب آسیا و خلیج فارس درگیر بحران‌هایی است که در وهله اصلی ناشی از فقدان گفت‌وگوی منطقه‌ای فراگیر توام با ماجراجویی‌های کوته بینانه و یکجانبه گرایی تخاصم آمیز دولت کنونی آمریکا است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها