پیشنهاد انصار الله یمن برای مبادله اسیران

پیشنهاد انصار الله یمن برای مبادله اسیران
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1398 - 11:08

جنبش انصار الله یمن پیشنهاد مبادله جزئی اسیران را به مناسبت نزدیک بودن ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

العالم - یمن

عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسیران در جنبش انصار الله یمن و عضو هیئت مذاکره کننده این جنبش در فیسبوک نوشت: ماه مبارک رمضان نزدیک است و هزاران اسیر و زندانی در زندانها در بند هستند، لذا ما از طرف دیگر خصوصا یمنی ها دعوت می کنیم که از این ماه مبارک با مبادله اولیه (اسیران) استقبال کنند و دستکم هزار اسیر از دوطرف آزاد شوند.

وی افزود: پرونده انسانی جایی برای بحث و جدل و غرق شدن در اختلافات جزئی نیست. اجرای چنین امری نیازمند اراده ای قوی و داشتن روحیه مسئولیت پذیری همگان در قبال رنج اسیران است.

المرتضی ابراز امیدواری کرد که اگر طرف مقابل واقعا به وضعیت اسیران خود توجه دارد، این پیشنهاد با پاسخ مثبت آنها روبرو شود.

دولت وفاق ملی یمن و دولت دست نشانده عربستان در یمن در چارچوب مذاکرات ماه دسامبر گذشته خود در استکهلم سوئد فهرست های حدود 15 هزار اسیر از دوطرف را مبادله کردند. این اقدام در چارچوب سازوکار فعال سازی توافق مربوط به مبادله اسیران صورت گرفت اما اجرای آن همچنان به مانع خورده است.

این وضعیت درخصوص توافق آرایش دوباره نیروها در شهر الحدیده و بنادر آن و اعلامیه تفاهم های مربوط به استان تعز نیز صدق می کند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها