تداوم تظاهرات گسترده انقلابیون سودان

تداوم تظاهرات گسترده انقلابیون سودان
جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 12:53

همزمان با ادامه تظاهرات در سودان، انقلابیون سودانی بر مطالبات خود در راستای تشکیل دولت غیر نظامی و تسلیم قدرت از سوی نظامیان به غیر نظامیان تاکید دارند.

العالم-آفریقا

به دنبال شکست مذاکره بین غیر نظامیان و شورای نظامی سودان، "ائتلاف آزادی و تغییر" با صدور بیانیه ای مردم را به حضور و تظاهرات در خیابان های اصلی خارطوم و در نهایت تجمع در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش سودان به عنوان محل اصلی تحصن فراخواند. این تظاهرات روز پنج شنبه در سطح گسترده و مشارکت میلیونی انقلابیون سودان برگزار شد.

انقلابیون سودان تاکید دارند که مطالبات آنها در روند انقلاب محقق نشده است و تا زمان تحقق این مطالبات تظاهرات و تجمعات اعتراضی ادامه خواهد داشت و خواستار آزادی سازمان های تبلیغاتی و رسانه ها و همچنین برقراری یک دولت غیر نظامی شدند.

شرکت کنندگان در این اعتراضات همچنین با سردادن شعارهایی خواستار تحقق اقدامات عملی و دوری از سخن پردازی از سوی شورای انتقالی نظامی سودان شدند.

در همین حال ائتلاف آزادی و تغییر سودان طرحی را درخصوص قانون اساسی آتی این کشور به وشرای نظامی انتقالی ارائه کرده و در انتظار پاسخ این شورا در رد یا قبول این طرح به سر می برد.

پربیننده ترین خبرها