عملیات بزرگ ارتش سوریه برای آزادی ادلب؛ آخرین پایگاه تروریست ها

جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 17:50

هیثم حسون کارشناس نظامی گفت که عملیاتی که قرار است ارتش سوریه برای آن برنامه ریزی می کند، یک عملیات نظامی بزرگ در شمال سوریه و شمال غرب این کشور است که شامل عفرین و تمام مناطقی است که در اشغال گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و یا ارتش ترکیه است.

العالم – سوریه

وی در گفت و گو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم افزود که این عملیات با نبرد در خطوط دفاعی گروههای تروریستی انجام می شود و پس از آزادی غرب و جنوب غرب حلب، شمال حماه و شرق لاذقیه، به استان ادلب و شهر ادلب امتداد می یابد.

حسون ادامه داد که هدف عملیات، آزادسازی کامل مناطق تحت اشغال جبهه النصره و دیگر گروههای تروریستی در عفرین مانند "الجیش الوطنی" است.

وی خاطر نشان کرد که بخش اول عملیات نظامی برای آزاد سازی کامل استان ادلب شامل آزاد سازی منطقه میان ادلب و لاذقیه است که تحت سیطره گروههای تروریستی لواء ترکستانی، چچنیها و دیگر تروریستهای خارجی است.

هیثم درباره اینکه آیا اجرای این عملیات نظامی نیازمند موافقت ترکیه است، گفت که نیاز به تضمین وجود دارد تا درگیری میان ارتش سوریه و همپیمانانش با ارتش ترکیه روی ندهد، در نشست اخیر در آستانه درباره این موضوع بحث شد و به ویژه از طرف روسیه به ترکیه هشدار داده شد که عدم وفاداری ترکیه به تعهداتش درباره ایجاد منطقه خلع سلاح شده به تسلط کامل "جبهه النصره" بر استان ادلب منتهی می شود.

وی افزود که روسها برای تضمین عقب نشینی نیروهای ترکیه قبل از آغاز عملیات نظامی در استان ادلب می کوشند تا ترکیه در این عملیات نظامی مشارکت نکند.

پربیننده ترین خبرها