رویترز: آمریکا 6 میلیارد دلار سلاح به بحرین و امارات می فروشد

رویترز: آمریکا 6 میلیارد دلار سلاح به بحرین و امارات می فروشد
شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 07:43

وزارت دفاع آمریکا با ارسال یادداشت هایی به کنگره اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور طرح فروش حدود 6 میلیارد دلار سلاح به بحرین و امارات را تایید کرده است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش رویترز، پنتاگون اعلام کرده که ممکن است بحرین چندین سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» و تجهیزات و پشتیبانی های مربوط به این سامانه را خریداری کند. ارزش این خرید تسلیحاتی 2.48 میلیارد دلار تخمین زده شده است.
توافق احتمالی در این زمینه شامل 36 موشک هدایت شونده MIM-104E پاتریوت است که می تواند هواپیماها و موشک های کروز را هدف قرار دهد.
وزارت خارجه آمریکا نیز در یادداشت جداگانه ای به کنگره اعلام کرد که با فروش سلاح های دیگر به بحرین شامل 32 موشک AIM-9X، 20 موشک AGM-84 Block II Harpoon و یکصد بمب GBU-39 و انواع دیگر مهمات به ارزش 750 میلیون دلار موافقت کرده است.
وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش 2.73 میلیارد دلار سلاح به امارات موافقت کرد. این سلاح ها، شامل موشک های سامانه پاتریوت و تجهیزات مرتبط با آن است.
«آژانس همکاری امنیت دفاعی» پنتاگون، کنگره را از طرح فروش این سلاح ها مطلع کرده است. روند مطلع کردن کنگره بیانگر آن است که فروش سلاح به یک کشور خارجی تایید شده است اما نشان نمی دهد که آیا قراردادی امضا شده است یا نه.
فروشندگان اصلی این سلاح ها، شرکت های «ریتون» و «لاکهید مارتین» هستند.
به گزارش ایرنا، آمریکا طی هفته های اخیر بخشی از قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی «تاد» به عربستان را اجرایی کرد.
این سلاح ها در حالی به عربستان سعودی فروخته می شود که واشنگتن و ریاض به علت کشتار مردم یمن و بمباران های کور مورد انتقاد شدید مجامع بین المللی حقوق بشری قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها