پاسخ نجبا به اتهام کاردار سفارت آمریکا در بغداد/ اتهام زنی به سپاه و مقاومت راه به جایی نمی برد

پاسخ نجبا به اتهام کاردار سفارت آمریکا در بغداد/ اتهام زنی به سپاه و مقاومت راه به جایی نمی برد
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 12:37

معاون جنبش نجبای عراق در پاسخ به اتهام کاردار سفارت آمریکا در بغداد با تاکید بر این که رابطه این گروه مقاومت اسلامی با سپاه پاسداران ربطی به مسائل مالی ندارد، گفت که اتهام زنی علیه سپاه و گروه های مقاومت راه به جایی نخواهد برد.

العالم ـ عراق

به گزارش مرکز اطلاع رسانی جنبش نجبای عراق، نصر الشمری، معاون دبیرکل این جنبش، خاطرنشان کرد که آمریکا با طرح این مطالب خلاف واقع درصدد است علاوه بر تحریک افکار عمومی، ملی‌گرایی این جنبش را زیر سوال ببرد.
جوی هود، کاردار سفارت آمریکا در بغداد، اخیرا طی گفتگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی عراق مدعی شده بود که سپاه پاسداران سالانه هزینه هنگفتی برای تأمین مالی گروه‌های عراقی از جمله مقاومت اسلامی نجبا صرف می‌کند.
این دیپلمات آمریکایی همچنین بدون اشاره به حمایت دولت متبوع خود از تروریست‌ها، ادعا کرد که الحشد الشعبی مانع از بازگشت آوارگان به شهرها و منازلشان می‌شود و شرایط بغرنجی را برای این شهروندان عراقی رقم زده است.
اکنون معاون دبیرکل نجبا در واکنش به اظهارات کاردار سفارت آمریکا در بغداد، خاطرنشان می کند که آمریکا با طرح این مطالب خلاف واقع درصدد است علاوه بر تحریک افکار عمومی، ملی‌گرایی این جنبش را زیر سؤال ببرد.
معاون مقاومت اسلامی نجبا ضمن تاکید بر اینکه رابطه‌اش با سپاه پاسداران ربطی به مسائل مالی ندارد، از برخی سیاستمداران عراقی نیز به‌دلیل هم‌صدایی با آمریکا در اتهام‌پراکنی علیه مقاومت و سپاه پاسداران به‌شدت انتقاد کرد.
همزمان، منابع خبری از تحرکات جدید نیروهای امریکایی و عکس‌العمل گروه‌های الحشد الشعبی به آن خبر داده‌اند.
به گزارش وب‌سایت عراقی «الإباء»، امریکا در مرز عراق ـ سوریه تعدادی نیرو و تجهیزات نظامی مستقر نموده و متقابلا جنبش نجبا با اعتراض به این اقدام تحریک‌آمیز، هشدار داده است که اگر مرزهای عراق به روی تکفیری‌های داعش باز شود، نظامیان امریکایی‌ را هدف قرار خواهد داد.
گفتنی است دولت آمریکا که از روابط سازنده و هم‌افزایی سپاه پاسداران با مقاومت اسلامی نجبا ناخرسند می‌باشد، نام هردو را در لیست سازمان‌های تروریستی گنجانده و تحریم کرده است.

پربیننده ترین خبرها