کمک 480 میلیون دلاری قطر به مردم فلسطین

کمک 480 میلیون دلاری قطر به مردم فلسطین
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 - 07:27

وزارت خارجه قطر دوشنبه شب طی بیانیه ای اعلام کرد که این کشور 480 میلیون دلار برای حمایت از مردم فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه اختصاص داده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است که این کشور 300 میلیون دلار به صورت ارائه کمک های مالی و اعطای وام برای حمایت از بودجه دو بخش بهداشت و آموزش تشکیلات فلسطینی اختصاص داده است.
وزارت خارجه قطر افزوده است که 180 میلیون دلار نیز برای حمایت از فعالیت های بشر دوستانه و فعالیت های سازمان ملل متحد در فلسطین و برق به مردم فلسطین اعطا می کند.
در همین حال شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اجازه ارسال کمک مالی 30 میلیون دلاری قطر به نوار غزه را خواهد داد.
این شبکه تلویزیونی افزوده است که این کمک ها در چهارچوب تفاهمات صورت گرفته میان رژیم صهیونیستی و حماس به باریکه غزه ارسال خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دور جدید درگیری بین گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی از روز شنبه (14 اردیبهشت ماه 1398) با حمله بالگردهای نظامی این رژیم به مناطق مسکونی غزه آغاز و با پاسخ کوبنده مقاومت سرانجام متوقف شد.
نیروهای مقاومت از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی در واکنش به حملات دشمن صهیونیستی اعلام کردند که مناطق اشغالی را هدف قرار می دهند.
در همین راستا براساس اعلام فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، طی دو روز گذشته 700 فروند موشک از باریکه غزه به اسرائیل شلیک شده است.
براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در درگیری های دو روز گذشته گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی تاکنون 31 فلسطینی شهید و 175 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها