آزادسازی شهرک مهم «قلعه المضیق» در حماه سوریه

آزادسازی شهرک مهم «قلعه المضیق» در حماه سوریه
پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1398 - 13:43

ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش امروز پنجشنبه موفق شدند شهرک راهبردی قلعه المضیق را از تروریست‌های جبهه النصره پس بگیرند.

العالم - سوریه

عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شمال حماه امروز پنجشنبه ادامه پیدا کرد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه توانستند شهرک «قلعه المضیق» واقع در منطقه «سهل الغاب» را آزاد کنند.

دیدبان خبر داد که عناصر تروریستی حاضر در ائتلاف «هیئة تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- از قلعه المضیق خارج شدند.


موقعیت قلعه المضیق

این گروه تأکید کرد که عناصر تحریر الشام شامگاه چهارشنبه خروج از قلعه المضیق را آغاز کردند؛ زیرا این شهرک از نظر نظامی ساقط شده به شمار می‌رفت.

ارتش سوریه بعدظهر چهارشنبه (روز گذشته) توانست کنترل شهرک مهم «کفر نبوده» را به دست گیرد.

با تسلط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر کفر نبوده، قلعه المضیق و سپس «کفرزیتا، مورک و اللطامنة» از نظر نظامی ساقط شدند که قلعه المضیق آزاد و سه منطقه دیگر در آستانه آزادی قرار دارند.

عناصر تروریستی برای توقف حملات ارتش سوریه از خودروهای بمب‌گذاری شده در کفرنبوده و «تل الهواش» استفاده کردند که نیروهای سوری این خودروها را پیش از اصابت به هدف، منهدم کردند.

کفرنبوده یک موضع راهبردی برای عناصر «جبهه النصره» بود؛ این شهرک حلقه وصل بین جاده قلعه المضیق در حماه و سهل الغاب و «خان شیخون» در جنوب ادلب است.

تروریست‌ها کفرنبوده را خط مقدم دفاعی خود در ادلب می‌دانستند و با سقوط آن، رؤیای آنان برای با ثبات ماندن این بخش از ادلب که در منطقه «عاری از سلاح» واقع شده، بر باد رفت. کما اینکه دیگر تروریستها نمی‌توانند در قلعه المضیق که مقر اصلی النصره به شمار می‌رفت، پناه بگیرند.

فارس

پربیننده ترین خبرها