تبرئه شدن مرد شماره یک دولت حسنی مبارک از اتهاماتش

تبرئه شدن مرد شماره یک دولت حسنی مبارک از اتهاماتش
جمعه 20 ارديبهشت 1398 - 18:14

یک دادگاه مصری،حکم  بی گناهی سرلشکر حبیب العادلی مرد شماره یک دولت حسنی مبارک که چندین ماه وزیر کشور وی بود را از اتهام اختلاس از اموال وزرات کشور به میزان 2 میلیارد و 388 میلیون و 590 هزار و 599 جنیه تبرئه کرد .

العالم - مصر

وی 8 سال پیش ، پس از انقلاب ژانویه ، بازداشت شده بود.

دادگاه جنایات مصر نیز یکی از متهمان اختلاس یعنی یکی از مسئولان مالی پیشین وزارت کشور را به سه سال انفصال از خدمت و حبس محکوم کرد .

یک منبع قضائی در گفت وگو با رویترز گفت : این دادگاه ، پس از محکوم کردن العادلی به خسارت زدن به اموال عمومی از طریق سهل انگاری،وی را به پرداخت مبلغ 500 جنیه یعنی 29 دلار محکوم کرد.

این حکم دو سال پس از صدورحکم زندانی شدن وزیر پیشین به مدت 7 سال توسط دادگاه اولیه در خصوص وارد کردن خسارت عمدی به اموال عمومی به میزان 100 میلیون جنیه استرلینگ، صادر شد.

اما دادگاه کیفری مصر،حکم زندان العادلی را لغو و محاکمه مجدد وی در دادگاه جدید را تعیین کرد که همان هیات قضائی است که روز پنج شنبه وی را تبرئه کرده بود.

العادلی سال 2015 از دیگر اتهامات فساد تبرئه شد.

العادلی سال 2014 همراه مبارک و 6 تن ازمعاونان وی به خاطر اتهام کشتار تظاهرکنندگان انتفاضه 2011 تبرئه شدند.

العادلی؛ پیش از انقلاب مردمی که به کنار گذاشتن مبارک از قدرت منتهی شد، اولین مسئول نیروهای پلیس بود.

شماری از مقامات دوره مبارک نیز از زمان اقدام ارتش در کنار گذاشتن محمد مرسی در سال 2013 وریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع پیشین ،تبرئه شدند.

حقوق دانان مصری معتقدند این حکم برای جلوگیری ازمحاکمه و مجازات شخصیت های دولت مبارک، به دیگراحکام صادره از دادگاه های گزینشی اضافه می شود.

پربیننده ترین خبرها