فرانسه: جنگ تجاری آمریکا و چین رشد جهانی را تهدید می کند

فرانسه: جنگ تجاری آمریکا و چین رشد جهانی را تهدید می کند
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 13:40

وزیر دارایی فرانسه نسبت به افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و چین هشدار داد و تاکید کرد: جنگ تجاری بین این دو کشور مانع رشد و توسعه جهانی و باعث نابودی فرصت های شغلی در فرانسه و اروپا خواهد شد.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری رویترز از پاریس گزارش داد: «برونو لومر» روز گذشته (جمعه) از افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد و گفت، این تنش ها تهدیدی جدی برای توسعه جهانی است.
وی در گفت وگو با «سی نیوز» با بیان اینکه از 2 سال پیش نسبت به جنگ تجاری بین این دو کشور هشدار داده ام، تصریح کرد، معتقدم تهدیدی بزرگتر از این جنگ تجاری برای رشد جهانی وجود ندارد.
لومر با بیان اینکه اروپایی ها همواره به اتخاذ رویکرد یکپارچه تاکید کرده اند، تنش های چین و آمریکا را باعث نابودی شغل در فرانسه و اروپا می داند.
این اظهارات وزیر دارایی فرانسه چند ساعت پس از تصمیم آمریکا برای اعمال افزایش تعرفه از 10 تا 25 درصد در مورد 200 میلیارد محصولات چینی مطرح شد.
در حالیکه مذاکرات بین مقامات چین و آمریکا در واشنگتن ادامه دارد، پکن گفته است که اقدامات متقابل را بدون ارائه جزییات بیشتر انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا، روابط چین و آمریکا که در زمینه های سیاسی و نظامی چندان خوشایند نیست اکنون در بخش تجاری و اقتصادی بیش از هر عرصه دیگری تیره شده است.
روزنامه دولتی 'گلوبال تایمز' چین روز جمعه نوشت، از این روز (جمعه) بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین به آمریکا، به جای 10 درصد 25 درصد تعرفه اعمال شود، و این کشور از لحاظ مادی و ذهنی خود را برای مناقشه با آمریکا آماده کرده است.
در این ارتباط، روزنامه «ساوت چاینا» هم نوشت دولت چین تاکید کرده اوضاع اصلا' خوشایند نیست و تهدیدهای آمریکا که امروز عملی شد تدابیر مقابله جویانه چین را درپی خواهد داشت.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توئیت کرده بود که از روز جمعه تعرفه های 10 درصدی روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین به 25 درصد افزایش خواهد یافت.
او گفته بود بتازگی مطلع شده هیاتی از چین می خواهد برای مذاکره به آمریکا سفر کند اما او خیلی خوشحال می شود که شاهد درآمد 100 میلیارد دلاری سالانه آمریکا از تعرفه های بیشتر بر روی چین باشد.
دولت چین بر اساس گزارش ساوات چاینا تهدید کرده با توجه به اینکه آمریکا تعرفه ها را افزایش داده است چین هیچ چاره ای جز رویارویی با این کشور در جنگ تجاری نخواهد داشت.
مساله جنگ تجاری دو کشور و افزایش فشار ترامپ بر چین به پایگاه های اینترنتی کشیده شده و مردم چین بتدریج مواضع تندی علیه دولت آمریکا اتخاذ کرده اند.

پربیننده ترین خبرها