ترامپ علی‌رغم درخواست‌ها با نخست‌وزیر مجارستان دیدار می‌کند

ترامپ علی‌رغم درخواست‌ها با نخست‌وزیر مجارستان دیدار می‌کند
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 08:05

رئیس‌جمهور آمریکا با ویکتور اوربان -- نخست‌وزیر مجارستان -- گفتگو می‌کند. این دیدار با وجود انتقادها و خواسته‌های تعدادی از قانون‌گذاران برای لغو آن صورت می‌گیرد.

العالم - آمریکا

ویکتور اوربان سیاستمداری ملی‌گرا است که اتحادیه اروپا بارها بر سر مسائل مختلف، حملاتش علیه مهاجران و یا تغییرات در سیستم قضائی کشور از او انتقاد کرده‌است.

اوربان در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما نیز اختلافاتی با دولت آمریکا داشت. در آن زمان، منتقدان نخست‌وزیر مجارستان را به تضعیف ارزش‌های دمکراتیک متهم می‌کردند.

حزب دست راستی و ملی‌گرای «فیدز» که اوربان رهبری آن را در اختیار دارد، در انتخابات پارلمانی این کشور در فروردین ماه سال پیش به پیروزی رسید.

در آستانه دیدار برنامه‌ریزی‌شده در روز دوشنبه در کاخ سفید، شماری از قانون‌گذاران ارشد هر دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات گفته‌اند نگران «سقوط خط سیر دمکراتیک» در مجارستان هستند.

شماری از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای که سه روز پیش منتشر شد نگرانی خود را در مورد روابط نزدیک دولت مجارستان و روسیه نیز آشکار کرده بودند. نامه‌ای که به امضای افرادی مانند سناتور جمهوری‌خواه جیم ریش، رئیس کمیته روابط خارجی و باب منندز، عضو ارشد حزب دمکرات در این کمیته رسیده‌است.

با این حال یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت سفر ویکتور اوربان به واشینگتن، بخشی از راهکار دولت دونالد ترامپ برای تعامل و افزایش روابط با کشورهای مرکز و شرق اروپا است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها