دمشق بابت حمله «قسد» به ریف دیرالزور به سازمان ملل شکایت کرد

دمشق بابت حمله «قسد» به ریف دیرالزور به سازمان ملل شکایت کرد
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 23:02

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، خواهان « توقف حملات عناصر مسلح قسد تحت حمایت آمریکا و بعضی کشورهای غربی» شد.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه روز دوشنبه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در مورد جنایت عناصر «قسد» تحت حمایت ائتلاف آمریکایی در شهر الشحیل واقع در ریف دیرالزور(شرق سوریه) شکایت کرد.

در این دو نامه تاکید شد که «جنایاتی که قسد با همدستی ائتلاف آمریکایی مرتکب می‌شود، با هدف تسلیم شدن سوری‌هایی صورت می‌گیرد که دنبال حق و حقوقشان و بازگشت دمشق به جایگاهش در منطقه هستند».

به گزارش سانا،‌ دولت سوریه از شورای امنیت خواست تا «مسئولیتش را برای توقف تجاوزات و خیانت‌های عناصر مسلح قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) که تحت حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی هستند، بر عهده بگیرد».

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی و شبه‌نظامیان قسد شنبه گذشته شش غیرنظامی اهل شهرک الشحیل واقع در ریف دیرالزور را به قتل رساندند. عناصر قسد همچنین دست به بازداشت خودسرانه شمار زیادی از اهالی روستاهای دیرالزور زدند.

ریف استان دیرالزور شاهد تظاهرات روزانه اهالی در اعتراض به اهانت عناصر قسد به آنها و اعمال محدودیت علیه آنها و تیراندازی این عناصر به مردم است که تاکنون به جان باختن و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها