پوتین و اردوغان درباره ادلب تلفنی گفتگو کردند

پوتین و اردوغان درباره ادلب تلفنی گفتگو کردند
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 02:55

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه تلفنی درباره اوضاع سوریه و به خصوص تنش‌ها در استان ادلب گفت‌وگو کردند.

العالم-اروپا

«ولادمیر پوتین» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود درباره بحران سوریه و به خصوص اوضاع در منطقه کاهش تنش در استان ادلب گفت‌وگو کرد.

در بیانیه کرملین، دو طرف در این تماس تلفنی به تبادل نظر درباره موضوعات اصلی بحران سوریه و تمرکز بر اوضاع مناطق کاهش تنش در ادلب پرداختند.

در این بیانیه بر اهمیت ادامه هماهنگی و تلاش‌ها بین روسیه و ترکیه از جمله بین وزارت دفاع دو کشور درباره موضوعات مختلف حل بحراین سوریه تاکید شده است.

دو طرف همچنین درباره روابط سیاسی و تجاری و اقتصادی دو جانبه و همچنین درباره موضوعات مهم بین‌المللی گفت‌وگو کرده و درباره ادامه ارتباط توافق کردند.

کرملین اعلام کرد که این گفت‌وگوی تلفنی به درخواست طرف ترکیه‌ای انجام شده است.

طی روزهای گذشته، ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها و گروه‌های مسلح در شمال غرب حماه و جنوب ادلب حمله کرده و بنا به گفته مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، ده‌ها نفر از تروریست‌ها کشته شده‌اند.

استان ادلب سوریه بر اساس توافق سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در نشست «آستانه چهارم» موسوم به توافق «مناطق کاهش تنش»، جزء مناطق آتش‌بس است. با این حال، عملیات علیه داعش و النصره شامل این کاهش تنش نمی‌شود.

طی نشست‌هایی که بعد از توافق آستانه چهارم، در تهران و آستانه و استانبول برگزار شد، کشورهای حاضر در این نشست‌ها بر لزوم مقابله با تروریست‌ها و ایجاد منطقه عاری از سلاح جهت انتقال غیر نظامیان به آن تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها