نعیم قاسم: آمریکا حامیان مالی منطقه ای خود را رها می کند

نعیم قاسم: آمریکا حامیان مالی منطقه ای خود را رها می کند
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 09:19

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان سه شنبه شب گفت: آمریکا دیر یا زود کشورهای وابسته به خود بویژه کشورهای عربی خلیج فارس را که حامیان مالی واشنگتن هستند، رها خواهد کرد.

العالم - لبنان

شیخ قاسم این سخنان را در مراسم افطاری بیان کرده است که شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان تدارک دیده بود.

وی با بیان اینکه همانگونه که آمریکا داعش را زمانی کنار گذاشت، کشورهای وابسته به آمریکا و حامیان مالی این کشور در منطقه بویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز از این امر مستثنی نیستند و بزودی واشنگتن آنان را رها می کند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: تهدید و ارعاب برای کسانی کارساز نیست که از حقوقشان دست نمی کشند و به سرزمین و استقلالشان متعهد و برای تحقق اهدافشان، آماده جانفشانی هستند.

شیخ نعیم افزود: در مقابل این گروه، آمریکای ظالم، متجاوز و ناقض ارزش ها و عهد شکن قرار دارد؛ اما زور هیچ وقت حق را به ارمغان نخواهد آورد و نمی تواند بر حق و حقیقت پیروز شود و در صورتی که حقانیت و مقاومت با یکدیگر جمع شود، ستمگران و جائران را شکست خواهد داد.

وی، تحریم ها را نوعی جنگ دانست که با وجود آن که مکرراً صورت گرفته، اما موفقیت آمیز نبوده است و غلبه بر تحریم های آمریکا نیازمند صبر بیشتری است.

این مقام حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: اینکه آمریکا خود به طور مستقیم، در موضوعی دخالت می کند، نشانگر ضعف اسرائیل و ناتوانی تل آویو برای تغییر معادلات منطقه ای برای پیش برد نقشه هایش است و این رژیم در جنگ غزه و لبنان نیز شکست خورد.

شیخ قاسم در پایان افزود: آمریکا در گذشته در جنگ افغانستان، عراق و سوریه پیروز نشد تا این که اکنون در لبنان به موفقیت دست یابد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها