ادعای مقامات آمریکایی: ایران موشک‌هایش را از برخی از قایق‌ها خارج کرده است!

ادعای مقامات آمریکایی: ایران موشک‌هایش را از برخی از قایق‌ها خارج کرده است!
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 08:07

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت ایران موشک‌هایش را دست‌کم از دو قایق در آب‌های تحت کنترل خود خارج کرده است؛ موضوعی که به کاهش نسبی تنش‌ها میان تهران و واشینگتن منجر شده است.

العالم _ آمریکا

مقامات آمریکایی در روزهای اخیر مدعی شده بودند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ایران تعداد زیادی از قایق‌ها و کشتی‌های خود را در چندین بندر به موشک مجهز کرده است. آن‌ها معتقد بودند ایران ممکن است از این موشک‌ها برای حمله به تأسیسات متعلق به نیروی دریایی آمریکا در منطقه استفاده کند.

اما به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا و یک مقام در کنگره این کشور، ایران این موشک‌ها را دست‌کم از دو قایق خارج کرده است. به گفته آن‌ها، این قایق‌ها میان بنادر جاسک و چابهار در تردد بوده اند.

این دو مقام تنها به شرط محفوظ ماندن نامشان با نیویورک تایمز سخن گفتند.

این اطلاعات محرمانه روز جمعه و پشت درهای بسته در اختیار اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و سنای آمریکا قرار گرفت. این در حالی است که ترامپ در ساعات اخیر کوشیده است با اظهارات خود از سطح تنش‌ها میان واشینگتن و تهران بکاهد.

قرار است سه‌شنبه هفته جاری مقامات ارشد دولت ترامپ، اعضای مجلس نمایندگان را در جریان آخرین تحولات مرتبط با ایران قرار دهند. در این جلسه تمامی اعضای بلندپایه دولت ترامپ به استثنای جان بولتون -- مشاور امنیت ملی کاخ سفید که یکی از حامیان سرسخت تشدید تنش‌ها با ایران است -- حضور خواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها