امتناع فرانسه از همراهی با تحلیل آمریکا در باره منطقه خلیج فارس / تحقیق در باره حمله به کشتی ها در الفجیره به نتیجه نرسیده است

امتناع فرانسه از همراهی با تحلیل آمریکا در باره منطقه خلیج فارس / تحقیق در باره حمله به کشتی ها در الفجیره به نتیجه نرسیده است
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 12:17

فرانسه تحلیل آمریکا در باره شرایط منطقه خلیج فارس از جمله عراق را رد و اعلام کرد که پاریس هیچ گونه تغییری در عملیات نظامی 'شمال' و اقدام های خود در عراق و افزایش گشت زنی های خود در خلیج فارس نداده است.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز جمعه رادیو بین المللی فرانسه، « پاتریک استیگر» سخنگوی فرماندهی ستاد مشترک ارتش فرانسه در واکنش به مواضع اخیر آمریکا در عراق تصریح کرد: اگر آمریکا تصمیم گرفته، سطح هوشیاری خود را در عراق افزایش دهد، این بدان معنا نیست که تمام اعضای ائتلاف همگی یک تحلیل مشابه داشته باشند.
فرانسه در 19 سپتامبر 2014، «عملیات نظامی شمال» را در منطقه آغاز و حدود 3 هزار نظامی فرانسوی به منطقه خاورمیانه اعزام کرد.
رادیو بین المللی فرانسه همچنین با اشاره به توافق برجام و پایبندی ایران به آن به نقل از وزیر دفاع فرانسه افزود: تاکنون تهران از تعهدات خود در این توافق نامه اجتناب نکرده است و گفت و گو بین پاریس و تهران گسسته نشده است.
تحقیق در باره خرابکاری روی کشتی های در الفجیره به نتیجه نرسیده است
« پاتریک استیگر» سخنگوی فرماندهی ستاد مشترک ارتش فرانسه در همین حال با اشاره به مشارکت این کشور در تحقیقات حادثه نفتکش ها در الفجیره تصریح کرد: کارشناسان نظامی فرانسه در کمیسیون بین المللی تحقیقاتی که پس از این 'اقدام خرابکاری مورد ادعا' ایجاد شده است، بدون هیچ نتیجه ای در این مرحله شرکت می کنند.
استیگر گفت: این تحقیقات هنوز به هیچ جمع ‌بندی مشخصی نرسیده و کارشناسان فرانسوی در تیم تحقیقاتی حضور دارند.
به گزارش ایرنا، پنجشنبه گذشته اعلام شد که عربستان، امارات و نروژ در گزارشی نتیجه تحقیقات در زمینه حادثه انفجار نفتکش ها در بندر الفجیره امارات را به سازمان ملل ارائه کردند.
روزنامه انگلیسی زبان 'عرب نیوز'نوشت: دولت های این سه کشور به سازمان ملل اطلاع دادند که چهار نفتکش مورد هدف قرار گرفته و دستکم سه کشتی در آب های اصلی امارات متحده عربی در روز 12 ماه می (22 اردیبهشت) آسیب دیده است.
2 فروند از این چهار کشتی متعلق به عربستان بوده، یک فروند نروژی بود و چهارمین تانکر نفتی نیز متعلق به امارات است.
در بیانیه ای، دولت های این سه کشور به طور مشترک اعلام کرده اند که این حادثه 'تهدیدی برای امنیت' حمل و نقل بین المللی و ناوگان دریایی است.
گفته می شود هیچکس در این حادثه مجروح نشده، اما به بدنه های این کشتی ها آسیب وارد شده است.

پربیننده ترین خبرها