یک خبر چند خط تحلیل؛

جبیر 'یاوه گو' باز رسانه ای شد!

جبیر 'یاوه گو' باز  رسانه ای شد!
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 11:22

العالم _عربستان سعودی

خبر:

  • عادل جبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، با تکرار اتهامات پوچ کشورش علیه ایران مدعی شد: ریاض خواهان جنگ نیست، اما اگر طرف مقابل این گزینه را انتخاب کند، مقتدرانه و قاطعانه پاسخ خواهد داد.

تحلیل:

  • عادل جبیر، ساعتی پس از تماس پامپئو با بن سلمان و فراخوان ملک سلمان برای برگزاری دو اجلاس عربی - سران کشورهای عربی واجلاس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس - برای "بررسی اقدامات خصمانه ایران در منطقه"، با برگزاری نشستی خبری به ایران حمله ور شد جبیر یاوه گو پس از مدتی دوری از عرصه رسانه و سیاست و پس از موفقیت انصارالله در بمباران تاسیسات نفتی کشورش، بار دیگر مقابل رسانه ها ظاهر شد و اتهامات پوچی را ضد ایران تکرار کرد.
  • جبير مدعی شد، نظام ایران به دنبال امنیت و ثبات منطقه نیست. او ایران را متهم کرد که به واسطه هوادارانش در منطقه، علیه عربستان جنگ نیابتی به راه انداخته است وی افزود: عربستان با نگرانی شدید تحولات منطقه و جهان را - که به دلیل اقدامات ایران و هوادارانش درمنطقه - شکل فزاینده ای به خود گرفته است، دنبال می کند.
  • این مقام سعودی با نادیده گرفتن حملات ویرانگرچند ساله کشورش علیه مسلمانان یمن و بی ثبات کردن امنیت و ثبات کشورهای دیگر منطقه همچون عراق و سوریه مدعی شد: ریاض همواره خواستار صلح بوده است و برای برقراری صلح تلاش می کند. ریاض زندگی امن و باثبات و توسعه کشورها از جمله ملت ایران را حق آن ها می داند.
  • جبیر اما خواستار موضع گیری قاطع جامعه بین المللی در قبال ایران برای "متوقف کردن این کشور در حد و مرز خودش" شد و گفت: "عربستان اگر طرف مقابل گزینه ی جنگ را برگزیند مقتدرانه وقاطعانه پاسخ خواهد داد و از خود و منافعش دفاع خواهد کرد." این در حالی است که عربستان بیش از چهار سال است در رویارویی با یمنی هایی که پول و سلاح و متحدان منطقه ای وبین المللی عربستان را ندارند، درجا می زند و رو به قهقرا می رود.

پربیننده ترین خبرها