دیپلمات ایرانی: آمریکا مسئول فجایع ناشی از کارشکنی در مبارزه با مواد مخدر است

دیپلمات ایرانی: آمریکا مسئول فجایع ناشی از کارشکنی در مبارزه با مواد مخدر است
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 14:47

رئیس اداره مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی وزارت امور خارجه ایران گفت: تحریم‌های آمریکا در روند همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تأثیر منفی دارد لذا واشنگتن مسئول نتایج فاجعه‌بار کارشکنی در این زمینه است.

العالم _ ایران / سیاسی

«حسین ملکی» رئیس اداره مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «تهران» خواستار تقویت همکاری‌های همه جانبه منطقه‌ای و بین المللی برای پیشگیری و قطع تامین مالی تروریسم با در نظر گرفتن قوانین ملی کشورها است.

وی در کنفرانس بین المللی و منطقه‌ای «مقابله با تروریسم و تامین مالی آن» که در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد، با بیان اینکه ایران از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان می‌باشد، اظهار داشت: 17 هزار شهروند بی گناه ایران در دهه‌های گذشته و تعداد زیاد دیگری در سال‌های اخیر به دست گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند.

دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری‌های همه جانبه منطقه‌ای و بین المللی برای پیشگیری و قطع تامین مالی تروریسم با در نظر گرفتن قوانین ملی کشورها، تصریح کرد: مقابله با تروریسم در درجه نخست مستلزم توجه به ریشه‌های اصلی آن به ویژه تجاوز کشورهای خارجی، اشغال 70 ساله فلسطین و توجه به کسانی است که نفرت پراکنی و افراط‌گرایی خشن را ترویج می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود یادآور شد: هرگونه مقابله با تروریسم و از بین بردن منابع مالی آن باید در تطابق کامل با حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل باشد.

ملکی مبارزه با تروریسم و منابع مالی آن را مستلزم اقدامات مشترک کشورها دانست و با اشاره به تصمیمات دشمنانه «واشنگتن» افزود: متاسفانه تحریم‌های یک جانبه اقتصادی آمریکا علیه ایران در روند مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر اثر منفی می‌گذارد و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در این زمینه را دچار مشکل خواهد کرد لذا مسئول نتایج فاجعه‌بار کارشکنی در تلاش‌های بین المللی در مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

رئیس اداره مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه ایران همچنین به هزینه‌های مادی و معنوی ایران در مبارزه با مواد مخدر از جمله تقدیم 4 هزار شهید و 12 هزار مجروح اشاره و تاکید کرد‌: در دهه‌های گذشته، ایران 11 هزار تن انواع مواد مخدر و روانگردان را ضبط کرده و طبق گزارشات دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل 76 درصد ضبط و کشف تریاک و 30 درصد هروئین دنیا توسط ایران صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها