انتخابات زودهنگام اتریش در ماه سپتامبر برگزار می‌شود

انتخابات زودهنگام اتریش در ماه سپتامبر برگزار می‌شود
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 18:04

رئیس‌جمهور اتریش گفت که به دنبال رسوایی و انحلال دولت، در ماه سپتامبر در این کشور انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

العالم - اروپا

به دنبال رسوایی اخیر در عرصه سیاسی اتریش که به انحلال دولت منجر شد، این کشور در ماه سپتامبر عرصه برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود.

«الکساندر فان‌دربالن» رئیس‌جمهور اتریش به روزنامه اتریشی «کرونن» گفت: « همه چیز به خوب بودن اوضاع وطنمان مربوط می‌شود. انتخابات زودهنگام باید در سپتامبر برگزار شود و احتمالا این زمان اوایل این ماه خواهد بود.» این تصمیم در پی مذاکره ۹۰ دقیقه‌ای میان رئیس‌جمهور و «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش اتخاذ شد.

«هاینس کریستین اشتراخه» معاون صدراعظم اتریش در ادامه انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی اخیر بر سر دریافت کمک‌های مالی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد. همچنین «سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش با اعلام فروپاشی کابینه ائتلافی، از رئیس‌جمهور این کشور خواست «هرچه زودتر» انتخابات پیش از موعد برگزار می‌کند.

دولت ائتلافی اتریش به ریاست کورتس از هفته‌ها پیش از سوی احزاب معارض به ارتباط با روسیه و حمایت از گروه‌های راستگرای افراطی متهم بود و انتشار ویدئوی اخیر ضربه آخر به این ائتلاف تحت فشار بود.

در چند سال اخیر همزمان با ورود موج مهاجران از سوریه و کشورهای آفریقایی به اروپا، احزاب راستگرای افراطی و بیگانه‌ستیز یکی پس از دیگری در کشورهای اروپایی به قدرت می‌رسند و همین امر موجب نگرانی مقام‌های اتحادیه اروپا شده است. روز شنبه «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان از حامیان احزاب لیبرال خواست برای مقابله با احزاب راستگرا که به همسویی با روسیه نیز متهم هستند، به پاخیزند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها