۳۰۰ نقطه حساس عربستان و امارات در تیررس پهپادهای یمنی

۳۰۰ نقطه حساس عربستان و امارات در تیررس پهپادهای یمنی
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 - 00:42

یک مقام در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که حمله اخیر به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان بخشی از طرح حمله به 300 هدف نظامی و حیاتی دشمنان است.

العالم - یمن

یک منبع در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که عملیات نهم ماه رمضان که طی آن بخشی از تاسیسات نفتی عربستان هدف قرار گرفت بخشی از ۳۰۰ هدف نظامی و حیاتی دشمنان بوده که قرار است هدف قرار داده شود.

وی که با خبرگزاری سبأ یمن مصاحبه می‌کرد، افزود که اهداف شامل پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی و حیاتی امارات عربی متحده و عربستان سعودی و همچنین پایگاه‌های آنها در یمن می‌شود.

این مقام یمنی اضافه کرد که مرحله مقابله با متجاوزان در افق‌های جدیدی قرار گرفته و تحولات اساسی در تمامی زمینه‌ها در پیش خواهد بود.

وی تاکید کرد که یمن هیچ تهدیدی برای کسی نبوده و هرگز به دنبال تجاوزگری علیه همسایگان خود نیست و توقف تجاوزگری علیه یمن مقدمه رسیدن به مرحله‌ای است که طی آن صلح به دست می‌آید.

سه شنبه گذشته ارتش یمن و انصارالله در عملیاتی تلافی‌جویانه در واکنش به حملات هوایی مکرر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف حمله قرار داد.

الدوادمی و عفیف دو منطقه در مرکز عربستان سعودی هستند که به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ کیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر است.

پربیننده ترین خبرها