گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره ادلب

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره ادلب
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 - 17:18

وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با همتای روس خود درباره آخرین تحولات مربوط به ادلب بحث و تبادل نظر کرد.

العالم - ترکیه

«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز دوشنبه با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در خصوص ادلب به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گفت که دو طرف ترکیه‌ای و روسی، «تحولات ادلب و اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش تنش در منطقه را در چارچوب توافق سوچی» مورد بررسی قرار دادند.

در همین ارتباط، خبرگزاری آناتولی گزارش داد، در این تماس تلفنی وزرای دفاع ترکیه و روسیه رویدادهای اخیر در ادلب، تدابیری که برای کاهش بحران در منطقه اتخاذ خواهد شد و موضوعات امنیتی در چارچوب تفاهم نامه منعقده به تاریخ 17 ام سپتامبر سال 2018 در سوچی مورد بررسی قرار گرفت.

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد جمعه شب گذشته در جلسه شورای امنیت در خصوص ادلب به ترکیه هشدار داده بود که «در صورت عدم پایبندی آنکارا به توافق کاهش تنش، این توافق به حالت موقت در خواهد آمد».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفته بود که استان ادلب، استانی سوری است و این دولت سوریه است که حق اظهار نظر در مورد حفاظت از ساکنان آن در برابر تروریسم را دارد نه ترکیه.

وی که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ادلب سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که شهر ادلب و برخی از مناطق مجاور آن تحت سیطره گروهک «هیأت تحریر الشام» یا همان «جبهه النصره» است و جبهه النصره نیز در لیست سیاه تروریستی شورای امنیت قرار دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۱۷ سپتامبر/۲۵ شهریورماه در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد.

پربیننده ترین خبرها