عملیات احتمالی کُردها علیه ارتش سوریه؛ دو انفجار در «رقه»

عملیات احتمالی کُردها علیه ارتش سوریه؛ دو انفجار در «رقه»
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 14:26

یک خبرگزاری ترکیه‌ای گزارش داد که احتمالا شبه‌نظامیان کُرد و نیروهای ائتلاف آمریکا عملیاتی را در شرق سوریه علیه نیروهای سوری و مقاومت آغاز خواهند کرد.

العالم - سوریه

منابع محلی حاضر در شرق سوریه از تحرکات تازه عناصر گروه موسوم به «یگانهای مدافع خلق» کُرد و ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری آناتولی گفتند که شبه‌نظامیان کُرد و نیروهای ائتلاف احتمالا عملیاتی را در شرق سوریه علیه نیروهای سوری و مقاومت آغاز کنند.

منابع مذکور تأکید کردند که شماری از عناصر مدافع خلق توسط ائتلاف آمریکا آموزش داده شده‌اند تا بتوانند در غرب استان دیرالزور واقع در شرق سوریه عملیاتی را آغاز کنند.

یگانهای مدافع خلق کُرد، هسته اصلی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه را تشکیل می‌دهند. این گروه نیز تحت حمایت آمریکا قرار دارد و پس از توافق با گروه تروریستی داعش با ائتلاف آمریکا توانست بر شرق استان دیرالزور تسلط پیدا کنند.

منابع محلی در دیرالزور خبر دادند که عناصر کُرد در اردوگاه‌های واقع در شهرک «عین عیسی» از توابع استان رقه و در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور آموزش دیدند.

این آموزش‌ها شامل حرکت بر روی پلهای متحرک و عبور از رودخانه بوده است.

به گفته این منابع، نیروهای ائتلاف و شبه‌نظامیان کُرد در تلاشند که حمایت عشایر حاضر در این منطقه را برای آغاز عملیات احتمالی خود به دست آورند.

در همین ارتباط، نیروهای ائتلاف که در میدان العمر حضور دارند چندین بار با افراد سرشناس عشایر شرق دیرالزور نشست برگزار کردند.

نیروهای ارتش سوریه در استان دیرالزور، کنترل غرب رود فرات را در دست دارند و شبه‌نظامیان کُرد و ائتلاف آمریکا نیز شرق آن را. در واقع این رود، استان دیرالزور را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

شبه‌نظامیان کُرد و عناصر آمریکایی در حالی بر مناطقی از شمال شرق و شرق سوریه مسلط شده‌اند که بارها تظاهرات مردمی علیه حضور غیر قانونی آنان برگزار شده است.

البته دامنه اعتراضات مردم این مناطق، محدود به آتش زدن لاستیک و بستن راهها نیست، بلکه در برخی از مناطق به مرز منفجر کردن مقرهای شبه‌نظامیان کُرد نیز می‌رسد.

وقوع دو انفجار در رقه؛ 20 شبه نظامی کُرد کشته شدند

در همین رابطه، آناتولی در یک خبر دیگر گزارش داد که که بامداد امروز دو انفجار مهیب شهر رقه را لرزانده است.

در این گزارش آمده که یک انفجار در مقر نیروهای امنیتی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای «آسایش» صورت گرفته و یک انفجار دیگر نیز مقر «پلیس نظامی» وابسته به کردها را هدف قرار داده است.

منابع محلی اعلام کردند که احتمالا این دو انفجار بر اثر خودروی بمب‌گذاری است؛ زیرا شدت انفجارها زیاد گزارش شده است.

در جریان این دو انفجار دستکم 20 شبه‌نظامی کُرد کشته شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها