جانبداری انگلیس از ترامپ/ ایران تهدید آمریکا را جدی بگیرد!

جانبداری انگلیس از ترامپ/ ایران تهدید آمریکا را جدی بگیرد!
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 - 18:45

وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی علیه ایران، به تکرار جانبداری لندن از واشنگتن علیه تهران پرداخت.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) در اظهاراتی خاطرنشان کرده که تهران نباید تصمیم واشنگتن را دست کم گرفته و از اقداماتی که ممکن است پاسخ نظامی از جانب آمریکا داشته باشد، امتناع نماید.

وی که به ژنو رفته به خبرنگاران گفت که "من می خواستم به ایرانی ها بگویم: تصمیم طرف آمریکایی را دست کم نگیرید. آنها نمی خواهند با ایران بجنگند. در عین حال در صورت تجاوز به منافع آمریکایی، پاسخ خواهندداد. ایران در این باره باید بسیار بسیار خوب بیاندیشد."

وزیر خارجه انگلیس بدون اشاره به عهد شکنی آمریکا و خروج یکجانبه از برجام، مبارزه بی امان ایران با تروریست‌های مورد حمایت محور غربی- عبری- عربی در منطقه، به دفاع از مواضع واشنگتن علیه تهران و حمایت از لفاظی های آن پرداخت.

جانبداری وزیر خارجه انگلیس از آمریکا در حالیست که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تهدید اخیر ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران، در پیامی در فضای مجازی تاکید کرد: دونالد ترامپ به تحریک تیم «ب»، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند.

وی تصریح کرد، ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها