آرامش شکننده در طرابلس/ نیروهای حفتر به دنبال باز کردن یک جبهه جدید

آرامش شکننده در طرابلس/ نیروهای حفتر به دنبال باز کردن یک جبهه جدید
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 19:35

منابع لیبیایی از آرامش شکننده در مناطق جنوب طرابلس پایتخت لیبی و درگیری‌های پراکنده در منطقه «وادی‌الربیع» در جنوب شرقی این شهر خبر می‌دهند.

العالم - لیبی

مناطق جنوب طرابلس از روز دوشنبه (دیروز) شاهد آرامش شکننده است و در برخی مناطق جنوب شرقی این شهر از جمله وادی‌الربیع درگیری‌های پراکنده مشاهده می‌شود.

«محمد قنونو» سخنگوی عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی گفت که این نیروها دیشب نیز مواضع نیروهای حفتر در منطقه الهیره واقع در نزدیکی غریان را بمباران کردند.

قنونو در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» درباره علت آرامش در مناطق مختلف طرابلس گفت: «نیروهای دولت وفاق ملی منتظر دستورات جدید برای آغاز مرحله دوم پیشروی به سمت شهرهای مجاور طرابلس همزمان با آغاز عملیات پیشروی به سمت جنوب این شهر هستند».

از سوی دیگر به دلیل ناکامی نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر برای نفوذ به طرابلس، «أحمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر از دو روز پیش کنفرانس خبری خود را متوقف کرده است.

حفتر از چهارم آوریل گذشته آغاز حملات برای پیشروی به سمت طرابلس را اعلام کرد که با وجود گذشت حدود دو ماه از آغاز این حملات، با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» مواجه بوده و در نفوذ به داخل شهر طرابلس ناکام مانده‌اند.

قنونو پیش‌بینی کرد که نیروهای حفتر در تلاش برای نفوذ به طرابلس، سعی دارند جبهه جدیدی را باز کنند.

برخی ساکنان منطقه تاجوراء در شرق طرابلس نیز گفتند که نیروهای حفتر قصد دارند از این منطقه، جبهه جدیدی باز کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها