منامه پیگرد مخالفان در داخل و خارج بحرین را شدت می بخشد

منامه پیگرد مخالفان در داخل و خارج بحرین را شدت می بخشد
پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 15:05

دولت بحرین با تصویب اصلاحیه قانون موسوم به «حفاظت در برابر تروریسم» عملا سیاست سختگیرانه مقابل معترضان در این کشور را تشدید کرد.

العالم- بحرین

حمد بن عیسی، شاه بحرین روز چهارشنبه اصلاحیه قانون «حفاظت از جامعه در برابر تروریسم» را تصویب کرد که به موجب آن، پیگرد قانونی را در خارج از کشور گسترش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، شاه بحرین اصلاحیه ماده‌ای از این قانون را تصویب کرد و اجرای آن از روز بعد از انتشار آن در نشریه رسمی آغاز می‌شود.

بر مبنای اصلاحیه مذکور، هر کسی که به هر وسیله‌ای به ترویج یا تحسین یا تعظیم، توجیه و تشویق کارهایی در داخل یا خارج بحرین اقدام کند که منجر به فعالیتی تروریستی می‌شود، به مدت حداکثر پنج سال و با جریمه حداقل دو هزار دیناری (5.2 هزار دلار) و حداکثر پنج هزار دینار (13 هزار دلار) مجازات خواهد شد.

در ماده اصلاح نشده این قانون آمده بود: هر کسی که برای هر گونه اقدامی تبلیغ کند که جرمی برای اجرای هدفی تروریستی محسوب شود به حبس و پرداخت جریمه حداقل دو هزار دینار و حداکثر پنج هزار دینار مجازات می‌شود.

به این ترتیب، منامه تبصره‌ای در مورد حمایت از جرایم تروریستی را ارائه داده است که مشمول هر کسی است که چنین کاری در داخل یا خارج از کشور انجام داده است.

در مقطع اخیر اظهاراتی رسمی در بحرین بر ضرورت مقابله با چیزی تاکید شده است که منامه آن را شایعات پراکنده در شبکه‌های اجتماعی که تهدید کنند کشور هستند، دانسته است.

در این راستا منامه افرادی را به هدایت وب سایت‌های اینترنتی معارض متهم کرده و برخی از آنها در ارتباط با موارد مربوط به تروریسم محکوم شده‌اند.

رژیم آل خلیفه از سال ۲۰۱۱ سرکوب معترضان به سیاست‌های خود را تشدید کرده و شماری از معارضان از جمله روحانیون برجسته شیعه را زندانی و تابعیت صدها نفر را سلب کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها