رئیس شورای نظامی انتقالی سودان وارد قاهره شد

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان وارد قاهره شد
شنبه 4 خرداد 1398 - 19:13

رئیس شورای نظامی سودان در دوره انتقالی، برای اولین بار از زمان تصدی ریاست این شورا به مصر رفت و قرار است با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

العالم - آفریقا

«عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان شنبه (چهارم مرداد) وارد قاهره، پایتخت مصر شد.

شبکه روسیا الیوم به نقل از وب‌سایت خبری «دنیا الوطن» مصر و روزنامه سودانی «الصیحة» نوشت که البرهان به منظور گفت‌وگوها با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر به این کشور سفر کرده است.

این اولین سفر خارجی عبدالفتاح البرهان بعد از انتخاب او به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان است. او پیش‌تر رئیس بازرسی کل سودان بود و بعد از مخالفت جریان‌های سیاسی این کشور با ریاست «عون بن عوف» بر این شورا، از سوی او به ریاست شورای مذکور انتخاب شد.

عربستان سعودی و دولت مصر به ریاست السیسی (فرمانده سابق ارتش مصر) از تحولات اخیر در سودان و لیبی که از چند ماه گذشته شاهد تغییرات سیاسی و نظامی است، استقبال و از شورای نظامی سودان و «ژنرال خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» حمایت می‌کنند.

سفر البرهان به مصر در حالی صورت می‌گیرد که «محمد حمدان»، معاون او دیروز (پنجشنبه) به عربستان رفت و با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد. تداوم حضور نظامیان سودان در ائتلاف ضد یمن به رهبری ریاض از جمله موضوعات این دیدار بود.

از زمان برکنار «عمر البشیر»، رئیس جمهوری سودان از قدرت در ۲۲ فروردین این کشور شاهد کشمکش بین جریان‌های سیاسی متحد تحت ائتلاف «التغییر و الحریه» (تغییر و آزادی) و شورای نظامی انتقالی است.

ائتلاف مذکور طی این مدت توانسته با مدیریت اعتراض‌های مسالمت‌آمیز، شورای انتقالی نظامی را که همه اعضای آن از فرماندهان ارتش بودند، مجبور به پذیرش درخواست‌های خود کند. تغییر ترکیب اعضای این شورا از نظامی به اکثریت غیر نظامی، تغییر مدت دوره انتقالی و تشکیل پارلمان دوره انتقالی با اکثریت غیر نظامی از جمله درخواست‌های ائتلاف آزادی و تغییر است که تا به الآن اجرا شده است.

با این حال، شورای حاکمیتی و ریاست آن محل اختلاف شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها